امسال با مشارکت مردم و سرمایه گذاری دولت سطح جنگلکاری استان زنجان به مرز700 هکتار افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛و به نقل از روابط عمومی ، رئیس مرکز جنگلکاری خارج از شمال سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور، با اعلام این خبر در بازدید از نهالستان کوشکن زنجان گفت: از این میزان سهم شهرستان طارم350 هکتار است.

احمدی، از تلاش های انجام گرفته مدیر کل و کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در توسعه نهالکاری عنوان کرد:اجرای این میزان تولید نهال در نهالستان کوشکن زنجان بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد :متاسفانه در استان زنجان با یک ضعف عمومی در بحث جنگلکاری مواجه بودیم که تولید نهال با مکانیسمهای مشخص و رعایت اصول فنی و علمی در سایه تلاشهای کارشناسان موجب شده تا امروز شاهد تولید یک میلیون نهال در این ناحیه باشیم.

رئیس مرکز جنگلکاری خارج از شمال سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور ،با اشاره به کاشت گونه های اقتصادی و چند منظوره در نهالستان کوشکن زنجان اظهار امیدواری کرد: با ادامه این روند شاهد جنگلکاری برای سال آینده با تامین منابع ملی و استانی باشیم.

احمدی،با بیان اینکه بخشی از این میزان جنگلکاری در سال جاری منابع مالی تزریق خواهد شد،متذکر شد: بخش دیگری از منابع نیز در سال آینده برای توسعه نهالکاری و توسعه جنگلها تخصیص مییابد.

رئیس مرکز جنگلکاری خارج از شمال سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور،با بیان اینکه اکنون ایران جزو کشورهای کم برخوردار از پوشش جنگل محسوب می شود،ا دامه داد: برای رسیدن به استانداردهای نرم جهانی توسعه جنگلکاری جزو اولویت های سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور است.

احمدی،با اشاره به روند آبیاری نهالها به شکل غرقابی طی سال های گذشته عنوان کرد:قبلا با شیوه غرقابی نهالستانها آبیاری می شد که با تغییر الگوی صرفهجویی با کیسه های گلدانی و شاسیها و نیز سیستم های آبیاری بارانی شاهد کاهش یک سوم مصرف با بالا رفتن میزان تولید نهال بودهایم.

وی،تفکر صحیح مدیریت آب و خاک و حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی کشور را یادآور شد و مشارکت مردم در تولید گونه های اقتصادی به خصوص عرصه نشینان را مهم دانست.

انتهای پیام/ش/ن


برچسب ها: کشور ، افزایش ، جنگلها ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.