حجت الاسلام ناطق نوری گفت: دین اسلام همواره پیروان خود را به فراگیری علوم سودمند برای بشریت فراخوانده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری در دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی در جزیره کیش، عنوان کرد: ما ایرانیان مفتخریم پیرو آئینی هستیم که اولین سوره ایی که خداوند متعال بر پیامبرش نازل کرده است خواندن و نوشتن به بشریت بود که در آن زمان جهل و نادانی وجود داشت و مفختریم پیرو کیشی هستیم که  حضرت محمد(ص) مظهر رحمت و مهربانی رهبر آن است و در این آئین تفکر را بالاتر از هفتاد سال عبادت می داند و قلم را از خون کشته شدگان در راه خدا بالاتر دانسته است.

وی با بیان اینکه باید بحث و گفتگو و شکافتن اجزا و اعضای علمی برای سلامت مردم در سطح جهانی به ویژه قاره آسیا جامه اقدام کرد، اظهار داشت: انجمن اورولوژی ایران با عضویت ۲۰ کشور از شرق و غرب گستردگی ویژه ای دارد و در جهت سلامت مردم بسیار فعال است که باید دامنه فعالیت، ضرورت و توجه به مراقبت های اورولوژی همیشگی باشد و تحقیقات گسترده ایی را فراهم کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امام علی(ع) می فرماید، گفتار حکیمانه گمشده مسلمان است که سزاوار است که گمشده خود را پیدا کند حتی اگر نزد بیگانگان باشد. اسلام  همواره پیروان خود را به فرا گرفتن علوم و دانشی می خواند که برای بشریت سودمند باشد و به خوبی می توان دریافت که تمامی علوم و علم در خدمت رشد و سعادت بشر است.

حجت الاسلام ناطق نوری در پایان خاطرنشان کرد: در طول تاریخ و در علم و اندیشه نام بزرگانی از ایران مطرح بوده بزرگانی مانند ابوعلی سینا، ذکریای رازی، ابوریحان بیرونی و خواجه نصیرالدین طوسی. امروز کشورهای آسیایی دارای بیماری های مشترک هستند و امید است که فعالیت های این دو انجمن به سمت جامعه سالم و عاری از بیماری گسترش بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.