رئیس جمهور ونزوئلا روز شنبه اعلام کرد نژاد پرستی در آمریکا در زمان ریاست جمهوری نخستین رئیس جمهور سیاهپوست این کشور تشدید شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛ نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در این باره گفت موارد اخیر خشونت های پلیس آمریکا که به کشته شدن سیاه پوستان در این کشور منتهی شد، باعث یکه خوردن وی شده است. دولت آمریکا طی هفته های اخیر از مادورو بابت نحوه برخورد با دشمنان سیاسی داخلی به شدت انتقاد کرده است.

وی در گفتگو با شبکه های تلویزیونی داخلی ونزوئلا با اشاره به کشته شدن اریک گارنر سیاهپوست بر اثر رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا گفت: این موضوع واقعا تاسف آور است. چنین به نظر می رسد که نژاد پرستی در آمریکا با ورود شخص اوباما به عرصه سیاست، وخیمتر شده است.

مادورو افزود: من از این موضوع متاسف هستم، زیرا شخصا تا حدی برای اوباما احترام قایل هستم. اما به عقیده من وی گروگان قدرت های واقعی در آمریکا است و تصمیم گرفته است نجنگد. او خسته و فرسوده است.

مقامات دولت آمریکا چندی پیش از بازداشت لئوپولدو لوپز رهبر سیاسی مخالف ونزوئلا و همچنین محکومیت ماریا کورینا ماکادو از دیگر مخالفان سیاسی این کشور انتقاد کردند.

مادورو همچنین به مطرح کردن اتهامات مبهمی علیه سفارت آمریکا در کاراکاس پرداخت و در این باره گفت: آنها (مسئولان سفارت آمریکا) به شیوه ای خطرناک رفتار می کنند. مداخلات سفارت آمریکا دیگر تحمل ناپذیر شده است. من اکنون در حال ارزیابی روابط دو کشور هستم.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار