افتتاحیه نهمین دو سالانه نگارگری امشب با جمعیتی اندک در موسسه هنری صبا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران این مراسم با حضور "علی مرادخانی"، "مجید ملانوروزی"، "امیر طهماسبی" و هنرمندانی چون عباس جمال پور، محمدباقر آقا میری، علی اصغر تجویدی و جمعی از هنرمندان جوان برگزار شد.  
 
"مرادخانی" معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: قول داده بودیم که خیلی از دو سالانه ها به انجمن ها واگذار شود و دولت بیشتر نقش حمایت کننده داشته باشد و خوشحالیم که این اتفاق صورت گرفت.
 
وی در ادامه درباره جشنواره زدگی گفت: این که چگونه بتوانیم بخش جشنواره زدگی را مرتفع کنیم و نگرانی ها را در این ارتباط از بین ببریم در حال بررسی و رسیدگی است و در حال رسیدن به راه حل های  جدیدی هستیم.  
 
معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری دو سالانه ها نیز گفت: تلاش می کنیم دو سالانه های تجسمی که برگزار می شود هم چنان به انجمن ها واگذاریم و جمع بندی آن ها را در یک اصل کلی در جشنواره ها قرار دهیم.
 
*بیش از نیمی از شرکت کنندگان از شهرستان ها در دو سالانه نگارگری

طهماسبی دبیر نهمین دوره دو سالانه نگارگری در مراسم افتتاحیه این دو سالانه گفت: در این دوره از دو سالانه نگارگری، بیش از نیمی از شرکت کنندگان از شهرستان ها هستند و البته تعداد شرکت کنندگان خانم ها بیشتر از آقایان بوده است.
 
وی در ادامه گفت: نهمین دوره دو سالانه نگارگری به تایید بسیاری از اساتید، به لحاظ کیفی شرایط بهتری داشته است؛ در حقیقت این دوره آثار بهتری را از لحاظ کیفی شاهد هستیم.
 
طهماسبی درباره انتشار کتاب دو سالانه نیز گفت: کتاب این دوره از دو سالانه از سوی انتشارات یساولی منتشر خواهد شد که سعی خواهیم کرد در اختتامیه نهمین دوره دو سالانه نگارگری و همزمان با اعلام برگزیدگان رونمایی کتاب را نیز داشته باشیم.  
 
گفتنی است؛ نهمین دوره دوسالانه نگارگری از 16 آذر برای بازدید کنندگان در موسسه فرهنگی صبا برپاست و این دو سالانه ملی تا 7 دی ماه نیز ادامه دارد.  
 
لازم به ذکر است، افتتاحیه نهمین دوره دو سالانه نگارگری با حضور بسیار اندکی از مخاطبین برگزار شد که نشان از مهجوریت این هنر سنتی ایران است. 

انتهای پیام/ اس
برچسب ها: دوسالانه ، نگارگری ، هنر ، سنتی ، صبا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار