یک کارشناس سیاست خارجه اعلام رسمی وزیر دفاع انگلیس مبنی بر ایجاد پایگاه نظامی در بحرین را نشان دهنده ناتوانی آمریکا در حمایت از آل‌خلیفه عنوان و گفت: این یک همکاری مشترک با هدف دفاع و حمایت از آل خلیفه است.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،‌ ایجاد پایگاه نظامی انگلیسی در بحرین را به خاطر تقویت نیروهای آل خلیفه و جلوگیری از سقوط آن عنوان کرد.

این کارشناس سیاست خارجی با بیان این که در حال حاضر بحرین با مشکلات متعددی به دلیل انقلاب مردم مواجه است، گفت: این حضور به خاطر این است که بتوانند به عنوان یک قدرت مداخله‌گر در بحرین، به نفع آل‌خلیفه عمل کنند، زیرا آل خلیفه تاکنون در جلوگیری از قیام مردم ناتوان بوده است.

کنعانی مقدم با  اشاره به  این که  انگلیسی‌ها پیش از این هم در غالب ناتو در خلیج فارس همراه آمریکا بوده‌اند، تصریح کرد: این که وزیر دفاع انگلیس به طور رسمی اعلام می‌کند، قصد ایجاد پایگاه نظامی در بحرین را دارد نشان دهنده این است که آمریکایی‌ها از حمایت‌های خودشان از آل‌خلیفه ناتوان شده‌اند و این یک همکاری مشترک با هدف دفاع و حمایت از آل‌خلیفه  است.

وی در پایان با اشاره به استفاده مردم بحرین از روش‌های مسالمت آمیز در قیامشان تاکید کرد: اگر قرار باشد اشغال نظامی رخ دهد، قطعا مردم بحرین در مقابل اشغالگران خواهند ایستاد و علت اصلی تصمیم‌گیری انگلیس مبنی بر حضور در بحرین عدم توانایی آل‌خلیفه در سرکوب مردم  است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آ خلیفه ، انگلیس ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار