یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه برای برخی از سفیدپوستان آمریکایی قابل قبول نیست که یک سیاه پوست وارد کاخ سفید بشود گفت: آنها با این ادعا که اوباما نتوانسته جایگاه آمریکا را در سطح جهان ارتقاء بخشد اقدام به کشتار رنگین پوستان می‌کنند.

"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، کشتار سیاه پوستان آمریکایی در شرایط فعلی را توطئه‌ای علیه باراک اوباما عنوان و تأکید کرد: برخی از سفیدپوستان افراطی به هیچ وجه نمی‌پذیرند که یک سیاه پوست آن هم با رگه‌های اسلامی وارد کاخ سفید شود.  
 
این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه مفهوم و تعبیر کاخ سفید کاملا نژادپرستانه است، اظهار داشت: زمانی که رهبران سابق آمریکا کاخ سفید را ایجاد کردند، واژه سفید را به عنوان نماد حاکمیت آمریکا قرار دادند! به این مفهوم که هیچ سیاه پوستی حق ورود به کاخ سفید را ندارد.
 
هانی‌زاده با تأکید بر اینکه ترور سیاه پوستان آمریکا در این مقطع زمانی مفهومی کاملا حساب شده دارد، خاطرنشان کرد: قصد سفیدپوستان این است که با استفاده از فضای موجود دست به کشتار سیاه پوستان بزنند، زیرا به اعتقاد آنها اوباما نتوانسته جایگاه آمریکا را در سطح جهان بالا ببرد و در واقع عملکرد اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا هژمونی آمریکا را تضعیف کرده و به همین دلیل کشتار سیاه پوستان آن هم در این شرایط با مفهوم و معناست و هدف آن ایجاد وحشت میان رنگین پوستان آمریکاست.  
 
این کارشناس سیاست خارجی در ادامه به علت عدم واکنش اوباما به این کشتارها اشاره کرد و گفت: اوباما نمی‌تواند واکنش نشان دهد زیرا در این صورت از سوی سفیدپوستان نژادپرست به شدت تحت فشار قرار خواهد گرفت و با توجه به اینکه می‌دانست اگر به نفع سیاه پوستان موضع‌گیری کند از سوی سفیدپوستان برای مشکلاتی بوجود می‌آید از این کار اجتناب می‌کند.  
 
هانی‌زاده در پایان از دستگاه قضایی آمریکا، وزارت خارجه، کنگره، پنتاگون و سازمان سیا به عنوان عناصر قدرتی که مانع واکنش اوباما می‌شوند، نام برد. 

انتهای پیام/  
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار