مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران در نخستین اردوی آموزش توسعه مدل توانمندسازی به تشریح ابعاد این مدل پرداخت و گفت: در این مدل نخستین گام بررسی و مداخله مددکاران بوده است و مهمترین ویژگی این مدل ارایه خدمات حمایتی در جریان آموزش و رسیدن این زنان به توانمندی و اشتغال است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، فهیمه فیروزفر گفت: این نخستین جلسه برای آشنایی مشاوران، مدیران و کارشناسان امور بانوان استانداری های سراسر کشور است تا با الگوی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری آشنا شوند و این برنامه به درخواست وزارت کشور و در راستای توسعه این الگو در استان های کشور برگزار شود. 

فیروزفر با بیان اینکه شهرداری تهران برای معرفی این الگو سه جلسه برگزار می کند، افزود: در حال حاضر 15 هزار زن سرپرست خانوار متعهد تحت پوشش این ستاد هستند که 682 نفر از آنها دارای شوهران معتاد هستند. 

وی با بیان اینکه هزار و 76 فرزند تحت تکفل زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری در شهر تهران زندگی می کنند، اظهارکرد:431 تن از این فرزندان دختر و 119 نفر از آنها بین سن 9 تا 13 سال و در سن بلوغ قرار دارند . 

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران درباره این مدل عنوان کرد: در این مدل به هیچ وجه قصد مداخله در امور سایر ارگان ها وجود ندارد، بلکه تلاش می شود تا با برنامه ریزی از موازی کاری پرهیز شود و در این مدل هدف تنها شاغل کردن افراد نیست بلکه ما به دنبال بانوان توانمندهستیم . 

وی افزود: این الگو این امکان را به استان ها می دهد تا اطلاعات خود را در این نرم افزار وارد کنند و به جای فعالیت جزیره ای در یک سیستم فرادستی امکان نظارت و توانمندکردن را پیدا کنند . 

فیروزفر در توضیح مدل توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران گفت: در این مدل نخست کار مددکاری صورت می گیرد و پس از آن آموزش های لازم برای توانمندکردن زنان سرپرست خانوار آغاز شده و زمانی که فرد به مرحله تولید رسید، پس از رصد تولیداتش امکان ارایه آنها در بازارچه های توانمندسازی فراهم می شود . 

وی همچنین از ارایه خدمات حمایتی در خصوص فرزندان زنان سرپرست خانوار خبرداد و بیان کرد: تلاش می کنیم تا با استفاده از سازمان ها و نهادهایی که در این زمینه توانایی دارند و برنامه های خاص فرهنگی به فرزندان زنان سرپرست خانوار خدمات ارایه دهیم تا از امکانات حداقلی برخوردار شوند .

انتهای پیام/
برچسب ها: سرپرست ، خانوار ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار