مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

1076فرزندزنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری هستند/هدف تنها شاغل کردن افراد نیست،به دنبال توانمندی بانوانیم

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران در نخستین اردوی آموزش توسعه مدل توانمندسازی به تشریح ابعاد این مدل پرداخت و گفت: در این مدل نخستین گام بررسی و مداخله مددکاران بوده است و مهمترین ویژگی این مدل ارایه خدمات حمایتی در جریان آموزش و رسیدن این زنان به توانمندی و اشتغال است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، فهیمه فیروزفر گفت: این نخستین جلسه برای آشنایی مشاوران، مدیران و کارشناسان امور بانوان استانداری های سراسر کشور است تا با الگوی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری آشنا شوند و این برنامه به درخواست وزارت کشور و در راستای توسعه این الگو در استان های کشور برگزار شود. 

فیروزفر با بیان اینکه شهرداری تهران برای معرفی این الگو سه جلسه برگزار می کند، افزود: در حال حاضر 15 هزار زن سرپرست خانوار متعهد تحت پوشش این ستاد هستند که 682 نفر از آنها دارای شوهران معتاد هستند. 

وی با بیان اینکه هزار و 76 فرزند تحت تکفل زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری در شهر تهران زندگی می کنند، اظهارکرد:431 تن از این فرزندان دختر و 119 نفر از آنها بین سن 9 تا 13 سال و در سن بلوغ قرار دارند . 

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران درباره این مدل عنوان کرد: در این مدل به هیچ وجه قصد مداخله در امور سایر ارگان ها وجود ندارد، بلکه تلاش می شود تا با برنامه ریزی از موازی کاری پرهیز شود و در این مدل هدف تنها شاغل کردن افراد نیست بلکه ما به دنبال بانوان توانمندهستیم . 

وی افزود: این الگو این امکان را به استان ها می دهد تا اطلاعات خود را در این نرم افزار وارد کنند و به جای فعالیت جزیره ای در یک سیستم فرادستی امکان نظارت و توانمندکردن را پیدا کنند . 

فیروزفر در توضیح مدل توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران گفت: در این مدل نخست کار مددکاری صورت می گیرد و پس از آن آموزش های لازم برای توانمندکردن زنان سرپرست خانوار آغاز شده و زمانی که فرد به مرحله تولید رسید، پس از رصد تولیداتش امکان ارایه آنها در بازارچه های توانمندسازی فراهم می شود . 

وی همچنین از ارایه خدمات حمایتی در خصوص فرزندان زنان سرپرست خانوار خبرداد و بیان کرد: تلاش می کنیم تا با استفاده از سازمان ها و نهادهایی که در این زمینه توانایی دارند و برنامه های خاص فرهنگی به فرزندان زنان سرپرست خانوار خدمات ارایه دهیم تا از امکانات حداقلی برخوردار شوند .

انتهای پیام/
برچسب ها: سرپرست ، خانوار ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار