دبستان پسرانه شماره یک سما مشهد با راه اندازی بازارچه های دانش آموزی در مدرسه ، مهارتهای زندگی را به دانش آموزان می آموزد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علیرضا مدبری مدیر این مدرسه ، هدف از تشکیل این بازارچه ها در محیط مدرسه را ، آموزش مهارتهای زندگی ، کسب تجربه و شکوفا ساختن استعدادهای دانش آموزان و آشنا ساختن آنان با ارزش پول ، داد و ستد، پس انداز و محاسبات ریاضی عنوان کرد و افزود : در این بازارچه ها غرفه هایی به دانش آموزان متقاضی اجاره داده می شود و  دانش آموزان با رضایت کتبی از اولیا و راهنمایی و مشارکت آنان ، وسایل خود را از قبیل کتاب داستان، لوازم التحریر اضافی، اسباب بازی، وسایل ورزشی، کاردستی های جالب و دست سازه های خود را  متناسب با نو یا کهنه بودن آنان قیمت گذاری می کنند و جهت عرضه و فروش به مدرسه می آورند و در غرفه های اختصاصی خود  به فروش می رسانند. 

وی گفت: این بازارچه ها فقط در روزهای پنج شنبه دایر است و هر هفته دانش آموزان یک پایه به عنوان فروشندگان یا غرفه داران انتخاب خواهند شد که اولیاء و سایر دانش آموزان پایه های دیگر جهت بازدید، خرید و یا مبادله کالاهایشان به این بازارچه مراجعه می کنند و بحمدا... این فعالیت ، تا کنون مورد استقبال بسیار خوب اولیاء و دانش آموزان قرار گرفته است. 

در حال حاضر تعداد 206 دانش آموز در این مدرسه مشغول به تحصیل اند که از جمله مدارس ممتاز در ناحیه 3 آموزش و پرورش مشهد، شناخته می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار