نگرانی از بازگشت تروریست ها به اروپا، مقامات کشورهای اروپایی را به شدت نگران کرده است تا جایی که با نشست های پی در پی در صدد پیدا کردن راهی برای مقابله با این خطر هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، اروپایی ها با برگزاری نشست ها و کنفرانس های پی در پی به دنبال پیدا کردن راهی برای خروج از مهلکه ای هستند که خودشان را در آن انداخته اند. آنها دریافته اند تروریسم در داخل جوامع آنها لانه کرده است و تروریست هایی که از سوریه و عراق باز می گردند خطر بزرگی برای بیشتر کشورهای اروپایی و بخصوص فرانسه به شمار می‎روند. 

"گیل دی کایرشوف" هماهنگ کننده اروپا در امور مبارزه با تروریسم برای وزرای کشور و دادگستری اروپا که در بروکسل گرد هم آمده اند، یادداشتی درباره چگونگی مقابله با جذب و انتقال تروریست ها در اروپا و انتقال آنها به سوریه و عراق از طریق ترکیه تهیه کرده است. 

کایرشوف گفت: طبق برآوردها، بیش از سه هزار تروریست در سوریه در کنار داعش و جبهه النصره می جنگند. باید خطرات تروریست هایی را که از عراق و سوریه با کشورهای خود باز می گردند ارزیابی کنیم و تلاش زیادی انجام دهیم تا صفحه های تروریست ها را در توئیتر، گوگل و فیس بوک ببندیم. 

در ادامه گزارش آمده است: "ژوئل میلکه" وزیر کشور بلژیک نیز خواستار تبادل گسترده اطلاعات بین کشورهای اروپایی شد و پیش بینی کرد تعداد بیشتری از تروریست ها به اروپا برگردند. نشست های پی در پی و هشدارهای هر روزه درباره خطر گروه تروریستی داعش در حالیست که تا وقتی آمریکا از همکاری با دولت سوریه برای مقابله با این خطر امتناع می کند، همه این تلاش ها بیهوده است. تا زمانی که ترکیه از داعش حمایت می کند، دامنه نفوذ آن پیوسته گسترش می یابد و با گذشت زمان به خطری بزرگتر از صهیونیسم و نازیسم برای بشریت تبدیل می‎شود. 



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار