جوایز ایونینگ استاندارد 2014 با حضور بازیگران معروف دنیای سینما و تئاتر در لندن اهدا شد.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت ایران تئاتر، در مراسم اهدای شصتمین دوره جوایز تئاتری ایونینگ استاندارد که 30 نوامبر (9 آذر) در سالن پالادیوم لندن اهدا شد، هلن میرن، بندیکت کامبربچ، دمین لوئیس و دیوید و ویکتوریا بکهام حضور داشتند.
 
در این مراسم، جیلیان اندرسون، بازیگری که با سریال «پرونده‌های مجهول» معروف شد، برای بازی در نقش بلانشه دوبوا در نمایش «اتوبوسی به نام هوس» برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد، او گفته 30 سال برای بازی در این نقش، تمرین کرده است. این اولین حضور جدی اندرسون در تئاتر لندن بود، او بیشتر برای بازی در تلویزیون شهرت دارد و این روزها سریال موفق «سقوط» با بازی او روی آنتن بی‌بی‌سی است.
 
او پس از دریافت جایزه گفت عضو ناجور مجموعه نامزدهای این جایزه است و در برابر کسانی چون هلن مکروی و بیلی پایپر احساس کوچکی می‌کند؛ آنان بازیگرانی هستند که او همه عمر تحسین کرده است.
 
جایزه بهترین بازیگر مرد به تام هیدلستن رسید که با مجموعه فیلم‌های «تور» شهرت دارد، او برای بازی در نمایش «کوریلیانوس» برنده این جایزه شد.
 
در این دوره مراسم جوایز ایونینگ استاندارد، چهره‌های معروفی مثل هلن میرن، بندیکت کامبربچ، دمین لویس، هلن مکروی، سیه‌نا میلر، کری مالیگان، جیمز مک‌آوی، تدریس آلبا، نیومی کمپل و دیوید و ویکتوریا بکهام حضور داشتند.
 
«نمایش‌های جیمز» که شامل سه نمایشنامه درباره وفاداری هستند، جایزه بهترین نمایش را گرفت. سر تام استوپارد هم جایزه لبدف را گرفت که به بزرگ‌ترین نمایشنامه‌نویس زنده اهدا می‌شود.
 
«پنجره سقفی» با بازی کری مالیگان و بیل نایی جایزه بهترین اجرای دوباره یک نمایش را گرفت و جایزه بهترین کارگردان به جرمی هرین برای اقتباسش از «تالار گرگ» هیلاری منتل رسید.
 
جوایز ایونینگ استاندارد به نمایش‌های اجرا شده در لندن تعلق می‌گیرد. این جایزه از سوی نشریه ایونینگ استاندارد اهدا می‌شود و یکی از معتبرترین جوایز دنیای تئاتر بریتانیاست. اولین دوره این جوایز در سال 1955 اهدا شد.
 
فهرست برندگان شصتیمن دوره جوایز ایونینگ استاندارد به شرح زیر است:
 
بازیگر مرد: تام هیدلستن برای «کوریلیانوس»
 
بازیگر زن: جیلیان اندرسون برای «اتوبوسی به نام هوس»
 
بهترین نمایش: رونا مونرو برای «نمایش‌های جیمز»
 
بهترین نمایش موزیکال: پسران اسکات‌بورو
 
بهترین کارگردان: جرمی هرین برای «تالار گرگ» و «بیرون کشیدن اجساد»
 
نمایشنامه‌نویس آینده‌دار: بث استیل
 
جایزه لبدف: تام استوپارد
 
جایزه سردبیر: کیت بوش برای «پیش از غروب»
 
فراسوی تئاتر: عشق اینجاست (برای درنوردیدن مرزهای تئاتر موزیکال)
 
بهترین اجرای دوباره سال: «پنجره سقفی»
 
منبع: تلگراف / 10 نوامبر


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار