سرپرست کمیته آبهای آرام ضمن اعلام زمان آغاز لیگ ها گفت: خداحافظی ورزشکاران از ورزش حرفه‌ای ربطی به پشتوانه آنها ندارد.

 مسعود مهدوی نیا در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: اردوی  اول آبهای آرام روز دیگر ادامه خواهد داشت و بعد از آن مسابقات روئینگ‌ آغاز می‌شود و بعد از آن دور دوم اردوهای ‌ آبهای آرام آغاز خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: اردوی بانوان از اول دی به مدت دو هفته و به صورت متمرکز شروع می‌شود و اردوی آقایان به مدت سه هفته در رشته کایاک و قبل از اعزام به پرتغال در دزفول‌ اجرا می‌شود.
 
 مهدوی نیا در خصوص برنامه لیگ های آبهای آرام تصریح کرد: زمان در خواستی برای آغاز لیگ هم برای بانوان و هم آقایان به آخر ماه موکول شده است و در نیمه دوم بهمن ماه دور رفت آبهای آرام را در مسافت‌های استقامتی برگزار خواهیم‌ کرد و دور دوم آن در اواخر اسفند ماه برگزار می‌شود.
 
 وی در ادامه بیان داشت: دو تا دور برگشت لیگ‌ها را در اردیبهشت سال آینده اجرا خواهد شد ولی برای لیگ های سال 94 تصمیم بر این است که حتما قبل از آبان ماه سال 94 لیگ ها برگزار شود.
 
سرپرست کمیته آبهای آرام در خصوص کناره گیری قایقرانان در سن 22 تا 24 سالگی به دلیل نداشتن پشتوانه گفت: من چنین نظری ندارم چون کسانی که به هر حال در جامعه‌ زندگی می‌کنند عوامل تأثیر‌گذار در زندگی آنها وجود دارد که نمی‌توان در مورد آنها نظری داد.
 
گفتنی است: در رشته کانوئینگ مسابقات باید در پیست سرعت که طول آن حداقل 2500 متر و عمق آن حداقل 2 متر باشد برگزار شود و اختلاف ارتفاع پیست از سطح دریاهای آزاد نباید زیاد باشد زیرا ورزشکاران دچار مشکلات تنفسی می‌شوند و مسابقات سرعت در سه مسافت 200 متر ، 500 متر و هزار متر برگزار می‌گردد که مسافت‌های 500 متر و هزار متر باید در مسیر مستقیم صورت بگیرد.
 
همچنین کانوکانادایی اقسام مختلفی از جمله ، کانو کانادایی یک نفره ، دو نفره و چهار نفره دارد و مسابقات کانوکانادایی برای مردان در مسافت‌های 500 متر و هزار متر و برای زنان تنها در مسافت 500 متر انجام می‌شود.
 
همچنین قایق کانو کانادایی، قایق بسیار باریک و بدون سکانی است و ورزشکار در آن زانو می‌زند و تنها به یک سمت پارو دارد که قایقران آن را به دست می‌گیرد و قایق کایاک نیز قایق باریکی است که هدایت آن به وسیلۀ سکان انجام می‌گیرد و قایقران در آن نشسته و پارو می‌زند.

انتهای پیام/
برچسب ها: عمق ، آبهای ، آرام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار