سورنا ستاری گفت: در نظر داریم طرح شهاب را از مهر ماه سال آینده با پژوهش‌سراهای دانش آموزی تلفیق کنیم تا شاهد ایده‌های جدید‌تری در این راستا باشیم.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان در مراسم افتتاح شبکه آزمایشگاه‌های دانش آموزی فناوری نانو که امروز در پژوهش‌سرای بصیرت شهرری برگزار شد با اشاره به اینکه در حوزه فناوری در دنیا اتفاقات جدیدی در حال جریان است گفت: علوم جدید تغییر ساختار و تفکر در حوزه پژوهش را ایجاد می‌کند و یکی از پایه های این کار این است که تفکر در سیستم دانش آموزی بتوان پایدار ساخت.
 
وی با اشاره به اینکه پژوهش‌سراها زیر ساختی برای تربیت دانشمندان را ایجاد می‌کند افزود: تجاری سازی یک اختراع و ایده نیاز به صبوری و پایبندی فرد دارد که البته این شروع کار است و دانش آموزان‌ برای توسعه ایده‌های خود باید فرآیندی را طی کنند تا پس از آن بتوان تجاری سازی کنند.
 
در نظر داریم طرح شهاب را از مهر ماه سال آینده با پژوهشسراهای دانش آموزی تلفیق کنیم تا شاهد ایده‌های جدید‌تری در این راستا باشیم.
 
رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت:‌در توسعه پژوهش‌سراها در ستاد راهبردی در معاونت علمی و فناوری کمک می‌کنند که ستاد نانو حوزه‌ پیشگام و یک الگو برای سایر نهادها به شمار می‌آید.
 
وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه آزمایشگاه‌های دانش آموزی موضوع دیگری است که به توسعه پژوهشسراها کمک کرده به طوری که سال گذشته 100 میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری شده است.
 
ستاری با اشاره به اینکه نمایشگاه آسایشگاه‌ها پتانسیل خوبی برای شرکت‌های داخلی ایجاد کرده خاطر نشان کرد: اگر خیرین و سایر ارگان‌ها در این عرصه سرمایه گذاری کنند بودجه‌ای که برای خرید تجهیزات آزمایشگاه‌ها اختصاص می‌یابد دو برابر می‌شود که به دنبال آن اثر گذاری بهتری را شاهد خواهیم بود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: شهاب ، اختراع ، تلفیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار