معاون امور ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان بانوان گفت:سهم زنان ازپوشش رسانه‌ای درجهان همیشه کمتر ازسهم مردان بوده و این در باره ایران نیز صدق می‌کند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛  رباب شهریان صبح امروز(شنبه)درسمیناربین المللی 'زن، ورزش ،رسانه' درتهران با اشاره به  سهم اندک زنان از پوشش رسانه ای رویدادهای ورزشی  نسبت به  مردان ، اظهار داشت:باید این نگاه تغییرکند تا رسانه ها توجه بیشتری به ورزش زنان داشته باشندواین مهم با تربیت نیروهای متخصص درحوزه های ورزشی و رسانه‌ای میسر است.

وی پیشنهاد تربیت نیروهایی اززنان مختصص در رسانه و ورزش گفت : این مساله می‌تواند به توسعه ورزش درحوزه‌های مختلف قهرمانی و همگانی کمک کند .

معاون وزیر ورزش با ابراز تاسف از عدم توجه رسانه‌ها به نیروهای انسانی متخصص از جمله داوران و مربیان گفت : در رسانه‌های ورزشی ایران  بیشتر  به خود ورزشکاران بیشتر  توجه می‌کنند این در حالی است که بسیاری از این  مربیان و داوران زن در عرصه‌های بین‌المللی موفقیت‌هایی  بسیاری را برای کشور رقم زده اندو هم اکنون حداقل 28 زن ایرانی و ده‌ها داور در مجامع بین المللی دارای کرسی هستند.
 
وی عدم شناخت از ورزش زنان بویژه در بخش بومی و محلی را مشکل دیگر این بخش ذکرکرد و گفت: با انکه هیات‌های استانی حمایت خوبی‌ها از سوی رسانه‌ها دارند، اما کمتر ورزش زنان را مورد حمایت قرار داده و در بیشتر مواقع این ورزش مغفول می‌ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار