نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی بر خلاف آنچه این روزها در صدر اخبار برخی از خبرگزاری‌ها قرار گرفته‌، از طرف شرکت‌هایی چون "هایدر برگ" تحریم نشده است.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی ایران که امروز در اتاق اصناف تهران برگزار شد، "بهمن پورمند" رئیس اتحادیه‌ی چاپ خانه داران با بیان این مطلب که هم اکنون علاوه بر سالن‌های دائمی تحت پوشش نمایشگاه چاپ و بسته بندی ایران، سه سالن دیگر برای جواب دهی به متقاضیان آماده شده گفت:‌ ما همیشه بر این باور بودیم که تجربه مکمل علم است اما باید علم مکمل تجربه باشد.
 
وی ادامه داد: اطلاع رسانی در سال گذشته ضعیف بود.
 
همچنین جلال غفاری رئیس اتحادیه صحافان با اشاره به برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی در تاریخ 6 تا 9 دی در نمایشگاه بین المللی تهران، گفت: تا به امروز به دو هزار شرکت داخلی و خارجی فکس و ایمیل ارسال کرده‌ایم.
 
وی ادامه داد: هم اکنون 700 غرفه به تایید رسیده و چهارصد شرکت داخلی به طور حتم در نمایشگاه شرکت خواهند داشت.
 
رئیس اتحادیه صحافان اظهار داشت: بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی در برگیرنده‌ی 17 هزار و 500 متر، متراژ ریالی و هزار و 500 متر متراژ عرضی است.
 
غفاری ادامه داد: در حال حاضر 14 سالن تحت پوشش بیست و یکمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی قرار گرفته و کشورهایی چون کره، ترکیه، چین، آلمان، ایتالیا، سوئد و اسپانیا برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

رئیس اتحادیه صحافان تصریح کرد: نسبت به سال گذشته در قسمت ریالی 15 درصد و در قسمت عرضی 80 درصد افزایش داشته‌ایم.
 
"احمد ابوالحسنی" رئیس اتحادیه لیتوگرافان در قسمت دیگری از نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی گفت: شرکت کنندگان زیادی برای مشارکت در برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته بندی اعلام آمادگی کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم قدم محکمی در خصوص ارتقای صنعت چاپ که مظلوم واقع شده، برداریم.
 
ابوالحسنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی با این مضمون که آیا شرکت "هایدربرگ" به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح عرصه‌ی تولید ماشین‌های چاپ نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی را تحریم کرده یا نه، گفت:‌ ما تحریم نشدیم.
 
همچنین ابراهیمی، معاون اداره کل چاپ در خصوص همین سوال گفت: هم اکنون روزانه 10 دستگاه ماشین چاپ را وارد می‌کنیم، بنابراین بکارگیری کلمه‌ی تحریم در مکان‌هایی چون نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی درست نیست.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما منزوی نیستیم و بیان کلمه‌ی انزوا برای صنعت چاپ ایران درست نیست.
 
جلیل غفاری در بخش دیگری از نشست خبری نمایشگاه چاپ و بسته بندی با بیان این امر که شرکت‌های خارجی آنچنان که باید و شاید در نمایشگاه امسال حضور نداشتند، گفت: از دلایل این عدم حضور می‌توان به همزمانی برگزاری نمایشگاه با فرا رسیدن عید میلادی اشاره کرد.
 
وی ادامه داد: از سال دیگر تاریخ برگزاری نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی را تغییر می‌دهیم.
 
رئیس اتحادیه صحافان گفت: هم اکنون 130 شرکت خارجی در نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی حضور دارند که 30 شرکت آن از ترکیه و 30 شرکت از چین آمده‌اند.
 
غفاری اظهار داشت: ما پیگیر افزایش فضای نمایشگاهی هستیم و هم اکنون در بخش تبلیغات مشکل داریم.
 
وی افزود: نامه‌هایی زدیم تا بتوانیم کل سالن‌های موجود در نمایشگاه بین المللی تهران را تحت پوشش قرار بدهیم، البته فرقی هم نمی‌کند که بخش‌های مختلف نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی را در زمان‌های مختلف انجام بدهیم یا در یک زمان اقدام به برگزاری آن‌ها بکنیم.
 
رئیس اتحادیه صحافان ادامه داد: ساختار نمایشگاه چاپ و بسته بندی جوابگوی فاز بندی‌های لازم نیست.
 
وی تصریح کرد: امروزه تنها نمایشگاه قرار گرفته در اختیار اتحادیه‌ها، نمایشگاه چاپ و بسته بندی و گاهی مبل بوده و مابقی نمایشگاه‌های برگزار شده در مجموعه نمایشگاه‌های بین المللی تهران را شرکت‌های خصوصی برگزار می‌کنند.
 
همچنین احمد ابوالحسینی، رئیس اتحادیه‌ی لیتوگرافان در خصوص نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته بندی اظهار داشت: در مورد نمایشگاه و صنعت چاپ وزارت ارشاد کارایی چندانی ندارد.
 
وی گفت: ما بین صنعت و فرهنگ گرفتاریم، البته در حال حاضر همکاری دفتر چاپ با اتحادیه‌های مرتبط با این صنعت و اختصاص اتاقی به این صنعت در وزارت ارشاد انجام شده است.
 
وی ادامه داد: در مدت برگزاری نمایشگاه نمی‌توان تمامی دستگاه‌های را نصب کرد.
 
رئیس اتحادیه صحافان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نمایشگاه تهران چند سالی است که بوی چاپ و مرکب نمی‌دهد.
 
همچنین ابوالحسنی اظهار داشت: ما از شرکت‌های زیادی برای نصب ماشین‌های چاپ در نمایشگاه دعوت کرده‌ایم اما آن‌ها به این دعوت ما جواب ندادند.
 
رئیس اتحادیه لیتوگرافان ادامه داد: قبلا به دلیل توان چاپی ایران دستگاه‌های چاپ از خارج از کشور وارد می‌شدند و در همان نمایشگاه فروش می‌رفتند اما هم اکنون توان این کار را نداریم.
 
جلیل غفاری در بخش دیگری از نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی با بیان این امر که امسال نسبت به سال‌های گذشته توانمندی‌های خوبی را در نمایشگاه چاپ و بسته بندی می‌بینیم، گفت: شاید ماشین‌های چاپ نداشته باشیم، اما چاپخانه‌های زیادی توانمندی‌های خود را نشان می‌دهند.
 
پورمند رئیس اتحادیه چاپ خانه داران گفت: قول‌های وکلای مجلس و وزرا که در سال گذشته بارها در نمایشگاه چاپ و بسته بندی و مکان‌های دیگر بیان شد، هنوز نتیجه‌ای در بر نداشته، البته یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه برطرف شدن نیازها است.
 
ابوالحسنی در بخش دیگری از نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی گفت:‌ امسال کارت ورودی برای اتحادیه‌ها داده می‌شود و مکان‌هایی در سطح کشور فراهم شده که اعضای صنف بتوانند با سرویس رایگان به نمایشگاه بیایند.
 
وی ادامه داد: ورودی نمایشگاه برای عموم 3 هزار تومان است.
 
غفاری در خصوص حضور شرکت‌های آمریکایی در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی گفت: آمریکا حضور در نمایشگاه را لغو کرد، اما نماینده‌اش آمده است.
 
وی ادامه داد: میزان تقاضای شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه نشان دهنده‌ی پر باری این نمایشگاه در بیست دوره‌ی گذشته است.  هم اکنون در برخی از بخش‌ها با افزایش کیفی مواجه شدیم اما برخی از بخش‌های دیگر به دلیل کسادی اقتصاد که مکمل عرصه‌ی چاپ است، کیفیت آنچنانی دیده نمی‌شود.
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار