ربیعی گفت: خرید شیر خشک، خرید وسایل بچه معمولا گران قیمت است و متاسفانه حمایت ناچیزی صورت میگیرد و پوشش بیمه‌ای نیز کامل انجام نمی شود و نیز شیر مادر کفاف سیر شدن چند قلو را با هم نمیدهد.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت : افرادیکه سیاست جمعیتی را رعایت کرده ، در شرایط فعلی تحت مراقبت و کمک قرار میگیرند، در واقع مطالعات نشان داده است در سال گذشته 10 هزار و سیصد و هفتاد و هفت مورد 2 قلو ، 6 هزار و هفتصد و نه مورد 3 قلو و 112 مورد 4 قلو گزارش شده است.

وی افزود : در گذشته پوشش بیمه‌ای ایران محدود بود ، گام اول پوشش بیمه‌ای و در گام دوم خانوارهایی که چندقلو زا هستند با مراجعه به بهزیستی، کمک‌هایی دریافت میکنند البته این کمک ها کافی نیست.

ربیعی اذعان داشت : شیر مادر کفاف چند قلو را در عین واحد نمیدهد و این خود یک معضل است .
خرید شیر خشک، خرید وسایل بچه معمولا گران قیمت است و متاسفانه حمایت ناچیزی صورت میگیرد و پوشش بیمه ای نیز کامل صورت نمیگیرد.

وزیر رفاه گفت: تصمیم داریم برای حل مشکلات مطرح شده بسته‌های ویژه‌ای را طراحی کنیم تا خانواده‌هایی که چندقلوزایی دارند، بتوانند از این بسته‌ها استفاده کنند و هزینه‌های آنها کاهش یابد.


وی با اشاره به چندقلوهایی که چند روز اخیر در مشهد متولد شده بودند و پدرشان تمکن مالی نداشت، عنوان کرد: هدیه‌ای ویژه از طرف وزارت رفاه به آنها اعطا خواهد شد تا کمکی در حل مشکلات و کاهش هزینه‌های نگهداری آنها باشد.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار