مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: کنترل کیفیت و قیمت تجهیزات پزشکی از اقدامات حوزه تجهیزات پزشکی در طرح نظام سلامت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ سید حسن صفوی در نشست اطلاع‌رسانی تجهیزات پزشکی در جمع نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در بیمارستان قائم مشهد افزود: تجهیزات پزشکی براساس قیمت‌های مصوب به‌ فروش می‌رسد و با متخلفان این حوزه برخورد می شود .
وی با بیان اینکه الگوهای مصرف مراکز درمانی تغییر کرده است و فقط از برندی خاص در مراکز درمانی استفاده می‌ شود، گفت: کنترل هزینه‌ها و سهمیه بودجه در خرید تجهیزات پزشکی ضروری است.
سید حسن صفوی افزود: اعلام فراخوان خرید ملزومات پزشکی، ثبت اصناف و بازدید از انبارهای تجهیزات پزشکی از دیگر اقدامات این حوزه در اجرای طرح نظام سلامت است.
وی از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه اصناف این بخش از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی و بازدید از مراکز تولید تجهیزات از نظر کیفیت در شهرستان‌ها برای ارتقای کییفت این تجهیزات خبر داد.
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت به روز‌ رسانی و تخصصی بودن مراکز درمانی را در بخش تجهیزات پزشکی مسئله‌ای مهم برای انجام صحیح طرح تحول سلامت دانست و گفت: برای تجهیز مراکز درمانی نیازسنجی‌هایی صورت گرفته است تا خرید دقیق و براساس نیاز انجام شود و فرم‌های آن تا پایان هفته آینده به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.