سرهنگ حسینی با اشاره به تردد ۸ میلیون خودرو و موتورسیکلت در معابر پایتخت که ظرفیت تردد ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه را دارد، راه حل برون رفت از مشکل ترافیک را استفاده از سامانه حمل و نقل عمومی دانست.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور پایتخت، سرهنگ سید تیمور حسینی با اشاره به اینکه بیشترین آمار تصادفات در پایتخت در ساعات اوج ترافیک رخ می‌دهد، اظهار داشت: تصادفات پایتخت به جهت فراوانی در هنگام روز و به جهت شدت برخورد در شب هنگام، بیشتر رخ می‌دهد و بیشترین آمار تصادفات در ساعات 17 الی 22 یعنی ساعات اوج ترافیک پایتخت است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به تردد ۸ میلیون خودرو و موتورسیکلت در معابر پایتخت که ظرفیت تردد ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه را دارد، راه حل برون رفت از مشکل ترافیک را استفاده از سامانه حمل و نقل عمومی دانست.

وی ادامه داد: در تهران روزانه حدود 8 میلیون موتورسیکلت و خودرو در حال تردد در سطح شهر هستند که این تعداد وسیله نقلیه بیشتر از حد ظرفیت معابر تهران که حدود 600 هزار وسیله نقلیه را می‌تواند در خود جای دهد، است. البته گسترش فضای فیزیکی بستر معابر، امری است که در دنیا منسوخ شده است و مد نظر ما نیست. لذا به جای گسترش بستر معابر بهتر است اقداماتی صورت گیرد که در آن، شهروندان با استفاده از سامانه‌های حمل و نقل عمومی از نظر ایمنی، رفاه و سرعت جابه جایی،‌ آن را بر استفاده از خودروی شخصی خود ترجیح دهند.

حسینی در خصوص چشم انداز نوین پلیس در کاهش حضور فیزیکی نیروهای آن در معابر سطح شهر طی چند سال آینده گفت: خستگی، حب و بغض، رودر بایستی و تطمیع از حمله محدودیت‌های حضور پلیس در معابر سطح شهر محسوب می‌شود. لذا برای رفع این نواقص از دوربین‌های هوشمند استفاده خواهد شد که علاوه بر پوشش دادن این نواقص، قابلیت ثبت چندین تخلف را به صورت هم زمان دارد و هرگز با اشتباه همراه نمی‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه تجربیات موفق ترافیکی کشورهای پیشرفته دنیا، رویکرد ما به جای تقلید صرف از این الگوها، بهره‌ گرفتن از این تجربیات و بومی سازی آن بر اساس بافت شهری و فرهنگ اسلامی مردم ایران است.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: تردد ، خودرو ، معابر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار