تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه در افغانستان، نشست وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی را در تهران در شرایط حساس کنونی با هدف همگرایی و همکاری رسانه های کشورهای اسلامی در مقابل افراط گرایی، اقدامی هوشمندانه دانست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "عبدالطیف نظری"روز پنج شنبه  گفت: نشست وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی در تهران ستودنی است زیرا جهان اسلام در حال حاضر زیر حملات بی امان رسانه ای کشورهای غربی با استفاده از ابزارهای داعش، القاعده و تفکیری ها قرار دارد و نیاز به همگرایی و همکاری رسانه های کشورهای اسلامی به شدت احساس می شد.

وی گفت: در حالیکه جهان اسلام در حوزه اطلاع رسانی برای مقابله با هجمه های ناجوانمردانه دشمنان اسلام به شدت نیازمند تفکری جدید بود، نشست تهران برگزار شد تا سد محکمی از رسانه های کشورهای اسلامی در برابر بمباران اطلاعاتی غیرشفاف و غرض آلود غرب ایجاد شود.

نظری گفت: نشست وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی در تهران از اهمیت ویژه ای برای نزدیکی افکار، برخوردار بود و امید می رود این نشست بستر مناسبی برای همگرایی در جهان اسلامی ایجاد شده باشد.

وی مقابله با اسلام هراسی غرب با ابزارهایی همچون داعش و القاعده را نیازمند خبرگزاری، اتحادیه و تشکیلات منسجم اطلاع رسانی کشورهای اسلامی دانست و گفت برای معرفی اسلام معتدل و صلح طلب باید رسانه های کشورهای اسلامی با انسجام و همسویی وارد میدان شوند.

این استاد علوم سیاسی گفت:درحالیکه اسراییل تسلط بر نیل تا فرات را در ذهن می پروراند مسلمانان اگر منفعلانه عمل کنند بعدا فرصت جبران نخواهند داشت از این رو باید با جریان اطلاع رسانی اسلامی، اشغالگری صهیونیستها را برای افکار عمومی جهان روشن کنند.

وی در عین حال به لزوم حرفه ای شدن رسانه های کشورهای اسلامی تاکید کرد و گفت برخی از رسانه های کشورهای اسلامی ناآگاهانه به بلندگوی تبلیغاتی غرب مبدل شده اند و خوراک های سمی آنان را بازپخش می کنند که همکاری رسانه ای کشورهای اسلامی آن را خنثی خواهد کرد.

وی گفت: نشست تهران فرصت تازه ای را برای جهان اسلام فراهم کرد تا با درک جدید مبتنی بر واقعیت های سیاسی منطقه باشد، رفتار سیاسی خود را شکل دهد.

نظری افزود: رسانه های کشورهای اسلامی مسوولیت سنگینی بر عهده دارند و باید در برابر زیاده خواهی و سلطه طلبی غرب هوشیارانه و هماهنگ عمل کنند، در غیر این صورت در دادگاه تاریخ به دلیل خیانت به امت اسلامی، محکوم خواهند شد.
/انتهای یپام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار