ايلاف:

دودستگی نژادی در آمريکا پايان اندوهباری را برای اوباما رقم می‌زند

ایلاف نوشت حوادث اخیر در شهرهای فرگوسن و کلیولند که نشان دهنده تفرقه نژادی در آمریکا است، افراد بسیاری را که امیدوار بودند باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تدابیری برای مقابله با این این معضل اتخاذ کند، ناامید کرد.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی ایلاف در گزارشی به قلم "اشرف ابوجلاله" نوشت، قتل جوانان سیاه پوست به دست نیروهای پلیس در شهرهای فرگوسن و کلیولند آمریکا، خشم بسیاری در آمریکا به دنبال داشت. این حوادث غمبار، میزان فاصله بین سیاه پوستان و سفیدپوستان را در جامعه آمریکا نشان داد و موجب شد کسانی که امیدوار بودند باراک اوباما تدابیری برای تغییر دادن این واقعیت ناخوشایند اتخاذ کند، ناامید شوند.

در این زمینه مجله آلمانی اشپیگل به نقل از یک کشیش سیاه پوست به نام آلوین هرینگ که از ابتدای ماه اوت یعنی از زمان کشته شدن مایکل براون جوان سیاه پوست به دست دارن ویلسون پلیس سفیدپوست، اعتراضات را پیگیری می کند نوشت: این مسئله به هیچ وجه متوقف نخواهد شد، جراحت عمیق چرکینی در قلب جامعه آمریکا ایجاد شده است.

هرینگ افزود: نژادپرستی روشمند که جوانان هر روز با آن مواجه هستند موجب شده است آنها به شدت خشمگین شوند. آنها دیگر اعتقاد ندارند که به آنان نیاز است و دیگران برای زندگی آنان ارزش قائل می شوند.

هرینگ ابراز امیدواری کرد باراک اوباما که نخستین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا است از فرگوسن دیدن کند زیرا چنین اقدامی پیامی قوی ارسال خواهد کرد با این محتوا که او از مشکلات و سرخوردگی های جوانان سیاه پوست در آمریکا آگاه است.

اشپیگل نوشت، ساکنان سیاه پوست آمریکا امید زیادی به رئیس جمهور خود بسته بودند ولی در حال از دست دادن اعتماد به او به ویژه بعد از حوادث اخیر هستند. اشپیگل این تحول را فاجعه واقعی برای نخستین رئیس جمهور آفریقایی تبار آمریکا دانست.

کورنل وست استاد بازنشسته دانشگاه پرینستون آمریکا نیز گفت حوادث شهر فرگوسن، پایان دوره اوباما را رقم زد. این پایانی بسیار اندوهبار است. ما در آغاز امید بسیاری به او بستیم ولی کار او با سرخوردگی شدیدی به پایان رسید.

به نوشته اشپیگل، آمریکا کشوری است که به علت وجود نخبگان اساسا سفیدپوست و جامعه بانفوذ آفریقایی تبار که تحصیلات و ثروتی کمتر از سفیدپوستان دارد، دچار دودستگی نژادی شده است. مشکل بزرگ این است که از زمان به قدرت رسیدن اوباما در آمریکا هیچ تغییری در این زمینه ایجاد نشده است. 


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار