وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: دولت عمدتا به دنبال کاهش هزینه ها و بالا بردن سطح خدمات و کیفیت بهداشت در کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در سیزدهمین مجمع خیرین امدادگران عاشورا ضمن تشکر و اعلام آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در رابطه با کمک به این اقدام خیرخواهانه اظهار داشت: جهت‌گیری دولت عمدتا متوجه کاهش هزینه‌ها و ارتقای سطح خدمت و کیفیت بهداشت بوده است به همین ترتیب کاستی و اشکالاتی در این زمینه وجود دارد که با تلاش زوارت بهداشت و پزشکان ما این موضوع حل می‌شود.
 
وی  تصریح کرد: اکنون پزشکان ما به عنوان گنجینه‌ای فراتر از آن چه که دیده می‌شوند حضور دارند و جمعیت کثیری از آنان در کار خیر هستند و به جامعه سالم‌سازی کشور کمک شایانی می کنند.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: متاسفانه در رسانه‌ها گاهی اوقات به صورت ناجوانمردانه جامعه پزشکی مورد هجمه و نقد قرار می‌گیرند که در چند هفته اخیر به دلیل بررسی بودجه در مجلس حاشیه‌هایی ایجاد شد که به بدبین کردن بخشی از جامعه در رابطه با تعیین تعرفه‌ها و نظارت بر آنان پرداخته شد زیرا با اجرایی شدن  این قانون منافع یک عده به خطر می‌افتد و تمام اخبار حاکی از همراهی مردم  و مسئولان از قوانین بهداشت و درمان است.
 
هاشمی افزود: همیشه برای کارهای خیر در تمامی زمینه‌ها به خصوص بهداشت و درمان باید پیش قدم شد و با توجه به ان که مرز ظریفی بین تبلیغ و ریا وجود دارد باید الگوهای این مسیر مشخص شود و از متولیان امور خیریه تقدیر و تشکر صورت گیرد زیرا این روند بسیار ارزشمند است.
 
وی اظهار داشت: ما بدهکار مردم هستیم زیرا تمامی جهت‌گیری‌های ما باید به سمت ارتقا خدمات بهداشتی و رفاهی مردم شود و مردم باید از جیب خود کمتر در این باره هزینه کند اما در گذشته شاهد آن بودیم که رقم 7هزار تا 10 هزار میلیارد تومان مردم از جیب خود هزینه می‌کردند و دولت به دلیل نداشتن بودجه مبلغ کمی را در این حوزه اختصاص می‌داد از همین رو متاسفانه شاهد یک رابطه مالی بین پزشک و بیمار بودیم که اکنون به دنبال اجرایی کردن قانون‌ها برای حذف این رابطه‌ها شده‌ایم.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: اکنون دولت تصمیم سختی گرفته و به همین منظور برای اجرایی کردن قوانین سلامت هزینه‌های زیادی کرده است و به تمامی موضوعات سلامت‌سازی کشور کرده است و همزمان با بودجه نیز بحث سلامت مطرح شده است که امیدواریم شورای نگهبان این موضوعات را تایید کند.
 
هاشمی با بیان این که با اجرایی شدن طرح‌های سلامت کشور منافع عده‌ای به خطر افتاده است گفت: خیلی نابهنگام هجمه‌هایی چون روغن پالم و حوزه دارو مطرح کردند تا بتوانند ضربه‌ای را بر وزارت بهداشت وارد کنند زیرا واردات یک عده 50 درصد کم شد و یک دفعه از واردات 350 هزار تن دارو غیر مهم جلوگیری شد.
 
وی بیان داشت: ما تمامی تلاش خود را می‌کنیم و در راه ارتقای سلامتی کشور قدم برمی‌داریم زیرا تمامی این اقدامات در حوزه سلامت مورد تایید مقام معظم رهبری است.
 
وزیر بهداشت و درمان ادامه داد: در بستر بیماری‌های صعب‌العلاج اعتبارت بیشتری را در نظر گرفته‌ایم و دلیل تاخیر اجرایی شدن این طرح آن بوده است که حق به حق‌دار برسد و خدا را شاکریم مردم در سراسر کشور رضایتمندی از اقدامات ما در حوزه بهداشت و درمان دارند.
 
هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: آیت الله وحید خراسانی به ما پیشنهاد داده است که همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پزشکانی که علاقمندند به صورت رایگان به بیماران خدمت‌رسانی کنند که ما این پیشنهاد را مطرح  کرده‌ایم.
 
گفتنی است در پایان این مراسم از خیرین نمونه توسط وزیر بهداشت و مشاور فرمانده معظم کل قوا تقدیر و تشکر به عمل آمد و بیرق برافراشته شده حرم امام حسین(ع)  از سوی سردار رحیم صفوی به دکتر هاشمی اهدا شد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: هاشمی ، مجمع ، امداگران ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار