تونی نادال عمو و مربی رافائل نادان معتقد است راجر فدرر سوئیسی بهترین تنیسور تاریخ این رشته ورزشی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه: هرچند تونی نادال مربیگری برادر زاده خود رافائل را بر عهده دارد و او هم توانسته به 14 عنوان قهرمانی در مسابقات تنیس گرند اسلم دست یابد اما با این وجود وی، راجر فدرر را برترین تنیسور تاریخ می‌داند.

بر اساس این گزارش، فدرر دارای رکورد 17 قهرمانی در رقابت‌های گرند اسلم است و تونی نادال به استناد همین مطلب گفت: فکر می‌کنم او بهترین تنیسور است، رنکینگ جهانی هم این مطلب را ثابت می‌کند. البته نباید تنیسور بزرگی مانند رود لاور را هم فراموش کنیم. می‌توان او و فدرر را در یک سطح دانست.

لازم به ذکر است، رافائل نادال تا کنون در 33 رویارویی که با فدرر داشته، با نتیجه 23 پیروزی مقابل 10 شکست از تنیسور سوئیسی جلو است و حتی مسابقات سال 2007 تاکنون هم به فدرر نباخته است. با این حال عموی مربی‌اش،‌ رقیب را بهتر از او می‌داند.

تونی نادال در ادامه افزود: فدرر 17 و نادال 14 عنوان قهرمانی گرند اسلم را دارند. فدرر برای 5 سال مرد شماره یک تنیس جهان بود و نادال فقط 3 سال این عنوان را داشت. جای بحث نمی‌ماند که فدرر بهتر است.

به عقیده تونی نادال، نواک جوکیووچ مرد شماره یک تنیس جهان چندان فاصله‌ای با فدرر و یا نادال ندارد. نمی‌دانم او بهتر است یا رافائل، اما در کسب عناوین قهرمانی رافائل از جوکوویچ با 7 قهرمانی گرند اسلم بالاتر است. اگر تنیسور صربستانی بتواند به همین روند صدر نشینی ادامه بدهد و قهرمانی‌های بیشتری کسب کند، در آن زمان می‌تواند بهتر از نادال باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نادال ، مربی ، فدرر ، تنیس ، جوکوویچ ، تونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار