رئیس هیئت‌مدیره خیرین امدادگران عاشورا گفت: خیریه‌ها بدون حمایت مردم و دولت نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار نصرالله فتحیان رئیس هیئت‌مدیره خیرین امدادگران عاشورا در همایش مجمع این خیریه اظهار داشت: 13 سال پیش وقتی مقام معظم رهبری سال خدمتگذاری را اعلام کردند جمعی از رزمندگان این خیریه را برای خدمت به محرومین تجهیز و برپا کردند.  
 
وی تصریح کرد: اکثر افراد حاضر در این مجمع خیریه از رزمندگان و امدادگران دفاع مقدس بودند که امروزه عده‌ای از آن‌ها پزشک و با سمت‌های دیگر در این خیریه کمک می‌کنند تا بتوانند به محرومین و بیماران صعب العلاج کشور کمک شایانی کنند.
 
سردار فتحیان با بیان این که در ایران سالانه 90 هزار مورد سرطان شناسایی می‌شود و در جهان روزانه 1200 نفر به دلیل سرطان می‌میرند گفت: در کشور ما سرطان بعد از بیماری قلب و عروق و حوادث سومین رتبه مرگ و میر را به خود اختصاص داده است و به دلیل سرطان است که خیلی از خانواده‌های کشورمان زیرخط فقر می‌روند زیرا هزینه درمان این بیماری در جهان زیاد است.
 
رئیس هیئت‌مدیره خیرین امدادگران عاشورا با اشاره به سند پنج ساله این مجمع خیریه بیان داشت: در این سند پنج ساله ما سه هدف را پیش‌بینی کرده بودیم که 15هزار بیمار سرطانی و 30 هزار بیمار بیمارستانی را تحت پوشش این خیریه قرار دهیم و بتوانیم 5 هزار حامی مالی را در این بخش برای حمایت از بیماران صعب العلاج جذب کنیم که تاکنون خدا را شاکریم که با گذشت4 سال 20 هزار بیمار سرطانی و 35 هزار بیمار صعب العلاج بیمارستانی را تحت پوشش گرفته‌ایم و بیش از 6هزار و 522 نفر حامی جذب شده است.
 
سردار فتحیان ادامه داد: ما تاکنون 28 میلیارد تومان هزینه در این راستا کرده‌ایم که 17 میلیارد تومان هزینه بیماری‌های سرطانی، 8 میلیارد تومان هزینه بیماری صعب العلاج و 3 میلیارد تومان هزینه سبد ارزاق شده است.
 
رئیس هیئت‌مدیره خیرین امدادگران عاشورا افزود: ما 22 شعبه از امدادگران عاشورایی را در استان‌ها به صورت فعال داریم که به امید خدا در تلاشیم که تعداد شعبات خود را در استان‌های کشور افزایش دهیم تا امر خدمت‌رسانی به مردمان عزیزمان تسهیل و تسریع بگیرد و در نظر داریم که به امید خدا تا سال آینده یک شعبه در کربلای معلی نیز تاسیس کنیم.  
 
سردار فتحیان در پایان با بیان این که خیریه‌ها بدون حمایت مردم و دولت نمی‌توانند کاری را به نتیجه برسانند به تشکر از ارگان‌ها و مردم شریف ایران پرداخت و خاطر نشان کرد: از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، وزارت دفاع، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، جمعیت هلال احمر، شرکت‌های دارویی،بانک‌ها و 100 بیمارستان عضو این خیریه تشکر می‌کنم و هم چنین از مقام معظم رهبری به دلیل کمک 500 هزار تومانی از اعتبارات به هر بیمار سرطانی عضو این مجمع خیریه تشکر می‌کنم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار