رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: احداث جاده در جنگل ابر موجب تخریب محیط زیست می شود و نمایندگان مجلس نباید بدون مطالعه به این حوزه ورود پیدا می کردند.

 محمدرضا تابش رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به درخواست 151 نماینده مجلس مبنی بر ساخت جاده در جنگل ابر، گفت: نمایندگان مجلس با توجه به تکالیف و وظایفی که در قانون برای آنها مشخص شده، به طور حتم صاحب اختیارند، اما ورود به یک مسئله مناقشه برانگیز و پرمخاطره که سال های متوالی محل اختلاف فعالان محیط زیست، سازمان محیط زیست کشور، نخبگان و دانشمندان محیط زیست و منابع  و NGO های فعال در این عرصه است.
 
وی با تاکید بر اینکه درخواست نمایندگان بدون در نظر گرفتن همه جوانب در این زمینه موجب نقد آنها می شود، اظهار داشت: من به عنوان رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس انتظار داشتم همکارانم با مطالعه بیشتر به این موضوع ورود می کردند، اگرچه برایم کاملا محرز است که این 151 نماینده تنها قصد همکاری با دیگر نمایندگان را داشته اند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: احداث جاده در جنگل ابر موجب تخریب محیط زیست می شود و نمایندگان مجلس نباید بدون مطالعه به این حوزه ورود پیدا می کردند.
 
تابش با اشاره به اینکه نماینده منطقه و سازمان محیط زیست کشور، به وی به عنوان رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس به صورت مکتوب اجازه حکمیت داده است، افزود: من به عنوان رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از سازمان بررسی کل کشور، دیوان محاسبان، کمیسیون کشاورزی مجلس، کمیسیون اصل 90، مراکز پژوهش، وزارت جهاد کشاورزی، دانشکده های محیط زیست و تمام کسانی که در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارند درخواست کردم تا در این زمینه با ما همکاری های لازم را انجام دهند.
 
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تاکید کرد: در آینده نزدیک هیئتی از کارشناسان و صاحب نظران در این زمینه به منطقه شاهرود سفر کرده و در یک نشست تخصصی به بررسی این موضوع می پردازیم و در نهایت به هر نتیجه تخصصی که رسیدیم، آن را اجرایی می کنیم.
 
وی در پایان گفت: با توجه به اینکه نمایندگان مجلس این درخواست را به امضاء رسانده اند اما من به عنوان رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس اجرای آن را متوقف کرده ام تا پس از بررسی های بیشتر و دستیابی به نتیجه تخصصی آن را اجرا کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۲۱:۴۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۳
آقای تابش شما هنوز بازدیدی نداشتی و با کارشناسان جلسه نداشتی چطور نظر می دی این جاده مشکل محیط زیستی نداره بلکه بیشتر از سوی بعضی آقایون گرگان نشین به دلایل سیاسی مخالف داره
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی از خرم اباد
۱۱:۲۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۳
جنگل نابود میشه چون اقا زاده میخواد جاده بسازه بعد خونه بسازه
آخرین اخبار