رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: رقم استاندارد گازوئیل اتوبوس‌ را پایین تر از ppm50 یعنی یک شصتم رقم فعلی آن است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تجهیز خودروهای دیزلی به فیلتر دوده و توسعه 30 کیلومتری سالیانه مترو از  جمله تکالیف واگذار شده شورا به مدیریت شهری در راستای کاهش آلودگی هوا بوده است، افزود: این در حالی است که تکالیف واگذار شده مجلس به دولت در خصوص توسعه ناوگان حمل و نقلی محقق نشده که امیدواریم با پیگیری های مجلس به زودی عملی شود.
 
وی با اشاره به برخورداری شهرداری تهران در صورت تحقق تکالیف دولتی از ظرفیت  و توان توسعه 50 کیلومتر مترو در سال، سوخت مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی را یکی از دیگر از مداخلات حمل و نقل شهری عنوان کرد و گفت: تردد روزانه 6هزار اتوبوس مسافر بری در سطح شهر مستلزم مصرف 250هزار لیتر گازوئیل در روز است و این درحالی است  که گازوئیل مصرفی اتوبوس ها از گوگرد ppm3000 برخوردار است.
 
 
رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران رقم استاندارد گازوئیل اتوبوس‌ را پایین تر از ppm50 یعنی یک شصتم رقم فعلی آن ذکر کرد و اظهار داشت:‌ گوگرد زدایی به موقع وزارت نفت در خصوص گازوئیل به خصوص در نقاط شهری بخش عمده‌ای از آ‌لودگی را کاهش خواهد داد.
 
 
حافظی با بیان  این که شهرداری تهران چند سالی است که نسبت به خرید چند دستگاه اتوبوس سه کابین اقدام کرده است، افزود: متاسفانه این اتوبوس‌ها به دلیل عدم تامین گازوئیل با استاندارد یورو5  در پارکینگ دپو شده و قابل استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی نیست.
 
وی با عنوان این که استهلاک این اتوبوس‌ها در حالی رخ می‌دهد که  ناوگان اتوبوسرانی به شدت مورد نیاز اتوبوس است خاطر نشان کرد: تامین گازوئیل مورد نیاز اتوبوس‌ها از سوی وزارت نفت در کاهش بخشی از مشکلات ناشی از کمبود اتوبوس‌ها موثر خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزارت ، نفت ، اتوبوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار