بالاخره موفق می‌شوید بخوبی تصاویر و نوشته‌های بیلبورد تبلیغاتی را ببینید. شما فقط چند ثانیه فرصت دارید و در این چند ثانیه، هم می‌خواهید تماشای تصاویر هنرپیشه‌ها در نقش‌هایی را که ایفا کرده‌اند، از دست ندهید و هم از اسامی دیگر عوامل مطلع شوید.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، از مسیر تندرو با سرعت 90 کیلومتر رانندگی می‌کنید، رانندگانی که تا همین چند دقیقه پیش محکوم به تحمل ترافیک سنگین عصرگاهی بودند با باز شدن مسیر پا را روی گاز گذاشته و تلاش می‌کنند از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند، پس باید حواس‌تان حسابی جمع باشد، چون این امکان وجود دارد که برخی رانندگان دائم مسیرشان را تغییر دهند و به اصطلاح لاین عوض کنند.

حالا تقریبا اکثر رانندگان سرعت گرفته‌اند، کمی جلوتر روی عرشه پل عابر تابلویی در ابعاد نسبتا بزرگ که سراسر عرشه را اشغال کرده، به چشم می‌خورد. این تابلوی تبلیغاتی مربوط به جدیدترین فیلم یک کارگردان معروف است. کنجکاوی‌تان تحریک می‌شود، دلتان می‌خواهد هر چه زودتر نزدیک‌تر شوید تا اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

بالاخره موفق می‌شوید بخوبی تصاویر و نوشته‌های بیلبورد تبلیغاتی را ببینید. شما فقط چند ثانیه فرصت دارید و در این چند ثانیه، هم می‌خواهید تماشای تصاویر هنرپیشه‌ها در نقش‌هایی را که ایفا کرده‌اند، از دست ندهید و هم از اسامی دیگر عوامل مطلع شوید.

حسابی محو تماشا شده‌اید، آن‌قدر که برای لحظاتی فراموش می‌کنید اینجا خانه نیست که شما روبه‌روی تلویزیون نشسته باشید بلکه اینجا بزرگراه است و شما در حال رانندگی هستید، آن هم در کنار خودروهایی که با سرعت نسبتا بالایی از کنار شما در حال عبورند.

این روزها اکثر بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها در قرق بیلبوردهای تبلیغاتی هستند؛ در اندازه‌های متنوع، رنگارنگ یا سیاه و سفید، برخی فقط نوشتاری، برخی تصویری و برخی هم ترکیبی از هر دو نوع است. این‌که در دنیای امروز تبلیغات جزء جدا نشدنی از زندگی شهری است واقعیتی است که نمی‌توان آن را انکار کرد، اما نباید از یاد برد که تبلیغ کردن هم بایدها و نبایدهای خودش را دارد. اهمیت این موضوع وقتی دو چندان می‌شود که می‌بینیم مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی در این سال‌ها بارها نسبت به تصادف‌ساز بودن تابلوهای تبلیغاتی که به‌درستی در بزرگراه‌های شهری جانمایی و نصب نشده‌اند، هشدار داده‌اند.

تصمیم‌گیری درباره این‌که تابلوهای تبلیغاتی باید در چه محل‌هایی نصب شود یا ابعاد آنها باید چه اندازه‌ای باشد، نوشتاری بهتر است یا پیام تصویری؟ همه اینها پرسش‌هایی است که سازمان‌های مسئول در جلسات کارشناسی خود باید درباره آن تصمیم بگیرند و البته این موضوع نیز وظیفه آنها را سنگین می‌کند، زیرا غفلت و بی‌‌توجهی از حادثه‌ساز بودن بیلبوردهای تبلیغاتی که ممکن است به درستی جانمایی و نصب نشده باشد، می‌تواند حوادث جبران ناپذیری را رقم بزند. در این میان خود شهروندان هم باید هوشیار باشند، زیرا اگر یک تابلوی تبلیغاتی در محل مناسبی نصب نشده باشد و بالقوه حادثه‌ساز شود، در صورتی که راننده هوشیاری لازم را به خرج داده و با آگاهی و تمرکز کامل به رانندگی بپردازد، قطعا می‌تواند از وقوع حادثه‌ای که در پی لحظه‌ای غفلت و حواس پرتی رقم بخورد، پیشگیری کند.

متاسفانه کم نیستند رانندگانی که هنگام رانندگی در بزرگراه‌های شهری آن هم با سرعت بالا تماشای هیچ تابلوی تبلیغاتی را از دست نمی‌دهند و حتی به نگاهی گذرا نیز بسنده نکرده و برای لحظاتی همه تمرکز خود را معطوف به تماشای بیلبورد تبلیغاتی کرده و به کلی فراموش می‌کنند که کجا و مشغول چه کار مهمی هستند.

فراموش نکنید داشتن تمرکز و حواس جمع مهم‌ترین اصل در رانندگی ایمن و بی‌حادثه است، پس این بار که هنگام رانندگی در بزرگراه خواسته و ناخواسته چشم‌تان به یک تابلوی تبلیغاتی افتاد و خواستید بیشتر روی آن دقیق شوید به یاد خطری که همان لحظه در کمین‌تان است بیفتید تا آن وقت با تمرکز کامل و حواس جمع به جای محو شدن در تابلوی تبلیغاتی روی مسیر مقابل تان متمرکز شوید تا هم خودتان و هم دیگر رانندگان را از تصادف احتمالی برهانید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.