هنگامی که جنگ در سوریه در اوایل سال 2011 به تازگی شروع شده ، هسته گروه کثیف داعش در لندن ، پایتخت انگلیس به آرامی در حال شکل‎گیری بود .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم " عیسی علی " نویسنده انگلیسی با اشاره به اقدامات و جنایات تروریست های تکفیری _ بعثی در عراق و سوریه نوشت : با توجه به اخبار منتشر شده درباره بازداشت همسر و فرزند ابوبکر بغدادی ، رهبر تروریست های داعش توسط نیروهای امنیتی لبنان آنچه موجب تعجب هرچه بیشتر افکار عمومی دنیا شده ، اوج ریاکاری و فریب کاری این خلیفه توهمی تروریست هاست . 

هنگامی که جنگ در سوریه در اوایل سال 2011 در حال شعله ور شدن بود ، هسته گروه کثیف داعش در لندن ، پایتخت انگلیس به آرامی در حال شکل گیری بود . هزاران جوان سنی توسط  علمای ساختگی و دست پرورده ایدئولوژی وهابی سعودی ها در شبکه های اجتماعی و در فضای مجازی مورد آموزش های فکری قرار گرفتند . واعظانی مانند محمد عارف ، عدنان آرور و عبدالرحمن دمشقیه از جمله این افراد هستند که نقشی کلیدی در ایجاد و گسترش اختلافات و خشونت های فرقه ای ایفا نمودند . 

بسیاری از جوانان فریب خورده برای پیوستن به نخستین ظهور تروریسم در سوریه عازم این کشور شدند . ارتش به اصطلاح آزاد سوریه که ظاهرا علیه نظام بشار اسد جنگ می کند اما از مدتها قبل از آن حمله به اقلیت های مذهبی ، تهدید مسلمانان شیعه به قتل عام و کشتارهای وحشتناک ، تخریب اماکن مقدس شیعیان و تقلا برای احیای خلافت اموی در دمشق را آغاز کرده بودند . 

در ادامه این مقاله آمده است : هنگامی که این جنگ با اقدامات خصمانه و وحشیانه گروههایی مانند جبهه النصره که از زیرشاخه های القاعده محسوب می شدند ، بیش از گذشته پیشروی و تداوم پیدا کرد جوانان خارجی و افراط گرای بیشتری جذب آنها و اقدامات جنایت کارانه شان شدند . این گروه های جدید ازنظر تامین تسلیحاتی و مالی با مشکلات کمتری در مقایسه با تروریست هایی مانند النصره مواجه بودند ( حداقل این گونه به نظر می رسد ) . 

تا زمانی که جریان اصلی رسانه های بین المللی و نیز مقامات دولتی کشورها نقش واعظان افراط گرای وهابی و تکفیری را در تحریک جوانان عرب ، آفریقایی و غربی در اعتقادات مذهبی و انحرافات دینی نادیده می گیرند و بنگاه های سخن پراکنی و تبلیغاتی مانند "بی بی سی" انگلیس اعزام تروریست به سوریه را در قالب کاروان های کمک های دولتی و مردمی به این کشور جنگ زده را با دروغ و تحریف گسترده پوشش می دهند نباید از مشاهده توسعه روزافزون دامنه داعش و اقدامات تروریستی آن تعجب کرد . 

اما آنچه باید به دقت بررسی شود این است که " ابوبکر بغدادی " ، خلیفه خودخوانده و متوهمی که به اصطلاح برای خود اعلام خلافت کرده چگونه این نقش بزرگ و تاثیرگذار را در نیروگیری و جذب افراد از سراسر دنیا برای حضور در گروه های تروریستی و افراطی ایفا کرده است ؟ 

یکی از ویژگی های دایمی و اصلی هر افراطی وهابی کشتار و قتل دیگران است بااین اعتقاد که کل جهان در حق وی ظلم کرده است . در مورد ابوبکر بغدادی اکثریت شیعه در عراق کافی است که وی کل دنیا را مکانی پراز ظلم بداند واکنون به اصطلاح سعی می کند تا به هر نحوممکن این ظلم را از بین ببرد (!) بغدادی برای دستیابی به این هدف شوم خود تعداد جنگجویان خود را که در میان آنها افرادی با خوی حیوانی و بسیار وحشی نیز وجود دارد ، افزایش داده است اما راهکار موثرتر وی تبلیغات گسترده ای است که در فضای مجازی و در دنیای رسانه ای انجام گرفته است . 

راشاتودی همچنین افزود : ارتش لبنان هفته گذشته اخبار مبنی بر بازداشت " سجا الدلیمی " همسر ابوبکر بغدادی را تائید کرده است . وی ازاعضای یکی از قبایل سنی عراق است و از زمانی که پیشروی های ارتش عراق علیه داعش در شهرهای این کشور سرعت گرفته وی به همراه پسرش به لبنان گریخته است . 



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار