نمایندگان تندور کنگره آمریکا در تلاشند تا ائتلافی را برای مقابله با تهدید اوباما به وتوی تحریمهای جدید ضد ایرانی؛ تشکیل دهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران آسوشیتدپرس گزارش داد؛ نمایندگان تندور کنگره آمریکا در تلاشند تا ائتلافی را برای مقابله با تهدید اوباما به وتوی تحریمهای جدید ضد ایرانی؛ تشکیل دهند.

یک هفته بعد از آنکه ایران و گروه پنج بعلاوه یک ، توافق کردند برنامه مشترک اقدام به مدت هفت ماه تمدید شود ، نمایندگان کنگره و سنا که معتقد هستند ایران در حال حفظ توانایی هسته ای خود در مقیاس صنعتی است ، قصد دارند ائتلافی را ایجاد کنند تا اختیار هرگونه وتو را از اوباما بگیرد. آنان اعتقاد دارند اوباما می خواهد تحریم های جدید وضع شده علیه ایران در کنگره را وتو کند.

به این ترتیب با توجه به این که اکثریت کنگره و سنا در سال آینده میلادی در اختیار جمهوری خواهان قرار خواهد گرفت ، به نظر می رسد آنان خود را آماده می کنند تا اوباما را در عرصه سیاست خارجی بیشتر به چالش بکشند.آسوشیتدپرس گزارش داده است برای ایجاد این ائتلاف ضد دیپلماسی آمریکا ، در مجلس سنا ، جمهوری خواهان نیاز دارند تا از 100 رای ؛67 رای کسب کنند. این درحالی است که مقامات دولت اوباما به شدت در حال لابی هستند تا اجازه ندهند این ائتلاف شکل بگیرد.سناتور میچ مک کانل رهبر جمهوری جمهوری خواهان در سنا ( از ایالت کنتاکی )و مارک کرک از مخالفان ایران هسته ای در آمریکا پیگیر ایجاد این ائتلاف هستند.

گروهی از نمایندگان سنا اعتقاد دارند باید فشار بر ایران را حفظ کرد. اما عده ای دیگر نظیر سناتور رند پال می گویند باید به مذاکرات فرصت داد. آنچه که مهم است توجه به این نکته می باشد که جمهوری خواهان برای تصویب هرگونه تحریم جدید ضد ایرانی نیاز به حمایت دموکرات ها دارند. و این چیزی نیست که به سادگی به دست آید. به نظر می رسد بر خلاف ایران ، در میان مسئولین آمریکایی وحدت رویه وجود ندارد.‎


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار