آموزش مقوله‌ای است که توجه به آن در هر تاریخ و اجتماعی ریشه‌های آن جامعه را پربارتر و پرثمرتر می کند و بدین منطور نیازمند نگاه متولیان در عرصه آموزش کشور است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ الهی نژاد دانشجوی رشته دکترای پژوهش در هنر دانشگاه الزهرا در ششمین کنگره‌ی پیشگامان پیشرفت طیبه عزت گفت: تاریخ ایران و نگاهی به مشاهیری نظیر خوارزمی؛ ابن سیناو...بیانگر عزم ایرانیان است.

وی در ادامه افزود: برخی ها؛افراد و دانش پژوهان موفق ایران را افرادی تک بعدی می‌‌دانند اما مناعت طبع؛ ادب و مشارکت اجتماعی ایرانیان خود زمینه ساز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت محسوب می شود.

اللهی نژاد در ادامه اذعان داشت: بسیاری از منابع ایران برگرفته از نهضت ترجمه است ولی برای معرفی ایران اسلامی نهضت ترجمه باید از جامعه‌ی ایران رخت برکن و آموزش صحیح در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به جهانیان عرضه شود که این مهم در گرو توجه عمیق به آموزش کشور است.

وی در خصوص آموزش کشور گفت: چیزی که فراموش شده آموزش سنتی است و معلم که حلقه ی اتصال آموزش و شاگرد است باید به جایگاه اصلی خود برگردد.

گفتنی است ششمین کنگره پیشگامان پیشرفت با محورهای زمینه‌ی اصلی پیشرفت ایران؛گذشته و حال؛فرهنگ و معنویت؛ اقتصاد ایران، پیشرفت اجتماعی در ایران، نظام سلامت در ایران, علم وفناوری، نطام‌های سیاسی ایران و جغرافیای ایران با نگاهی در گذشته و حال در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار گردید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار