مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: 119 اثر به نخستین جشنواره کشوری روستاهای دوست‏‏دار کتاب در استان یزد ارسال شده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد.علی غیاثی ندوشن با بیان این که آثار ارسال شده به دو گروه فعالیت‏‏های انجام شده و فعالیت‏‎‏‎های پیش‎‎بینی شده تقسیم می‎‎شوند، افزود: در فعالیت‎‎های انجام شده، 55 اثر و در فعالیت‎‎های پیش بینی شده، 64 اثر به نخستین جشنواره کشوری روستاهای دوست‎‎دار کتاب ارسال شده است.

وی اظهار كرد: روستاهای شهرستان‎‎های تفت با ارسال 54 اثر، مهریز با 18 اثر و ابرکوه با 11 اثر حضور فعالی در این جشنواره داشته‎‎اند.

رییس دبیرخانه استانی جشنواره روستاهای دوستدار کتاب استان یزد افزود: پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه استانی جشنواره، آثار منتخب به دبیرخانه کشوری ارسال می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در پایان از پنج روستای برتر این جشنواره در هفته اول اسفند ماه و با حضور شخصیت‌‌های فرهنگی و سیاسی کشور در تهران تقدیر می‎‎شود.

غیاثی ندوشن در تبیین اهداف برگزاری نخستین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، گفت: حمایت از اقدامات انجام شده و پیشنهادهای نو و ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی، توجه دادن مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب در سطح روستاهای کشور و به تبع آن در سطح روستاهای استان از مهمترین اهداف این جشنواره است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: این جشنواره با همکاری استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه الغدیر و صدا و سیمای مرکز یزد برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام/ش/ن


برچسب ها: دوست دار ، کتاب ، فرهنگ ، ارشاد ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.