مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری قزوین در نشست با خبرنگاران گفت: در سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین 364 پروژه با بوجه بالغ بر 280 میلیارد تومان اعتبار تصویب شد که تمام این پروژه ها صدرصد اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛یاری گفت : از مجموع طرح های یاد شده در این سفر 66 پروژه در بخش راه و ترابری و حمل و نقل،80 طرح در جهادکشاورزی،17 طرح در بنیاد مسکن، 15 طرح در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ،14 پروژه در نوسازی مدارس و 13 طرح در مسکن و شهرسازی است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری قزوین گفت: همچنین تعداد 65 طرح در بخش آب و فاصلاب روستایی و 12 طرح در آب و فاضلاب شهری، 24 طرح در کمیته امداد و 58 طرح در سایر موارد بوده است که میزان اعتبار اختصاص یافته به آنها بالغ بر 280 میلیارد تومان است.

وی مهمترین پروژه های اجرا شده در این سفر شامل احداث 200 واحد مسکونی برای محرومان، ساخت و تکمیل استادیوم 15 هزارنفری، ساخت 50 زمین ورزشی، اجرای عملیات جاده قزوین، الموت به تنکابن، محور قزوین به تاکستان و قزوین به بوئین زهرا و ساخت و تکمیل بیمارستان 200 تختخوابی ولایت،60 پروژه روستایی و حمل و نقل است.

وی احداث کانون اصلاح و تربیت دختران و پسران، سالن ورزشی کارگران تاکستان، ساخت پنج مدرسه شبانه روزی، 17 پروژه مسکن روستایی، احداث سه مجتمع گلخانه ای، در تاکستان، بوئین زهرا و قزوین، 80 طرح آبرسانی و کانال انتقال آب را ازدیگر پروژه های اجرا شده در سفر مقام رهبری به استان قزوین اعلام کرد.

معاون برنامه ریزی و یودجه استاندار هم در این جلسه گفت: با همکاری دستگاه های اجرایی استان قزوین 40 مورد از مطالبات، مضامین و الزاماتی که رهبر معظم انقلاب در سفر به قزوین در راستای توسعه استان بیان کردند، استخراج شده است.

پارسا با اشاره به راهبردها و اقدامات گرفته شده از دیدگاه های مقام معظم رهبری در برنامه های سطح استانی، گفت: این راهبردها به بخشهای امور مدیریت راهبردی توسعه استان و امور بخشی تقسیم میشود که هر یک از این بخشها شامل زیرمجموعه های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه راهبردهای امور بخشی به بخشهای مختلف آب و کشاورزی، علم و فناوری، صنعت و فرهنگ تقسیم میشود بیان کرد: توجه به سند چشمانداز 20 ساله، سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی و علوی، کلان نگری ،استفاده از قوتها و ظرفیتهای ارزشمند استان، توجه ویژه به سرمایه گذاری، تولید و اشتغال و نگاه درونگرایانه برای پیشرفت استان از جمله راهکاری قابل اجرا در امور مدیریت راهبردی توسعه استان است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: پروژه ، سفر ، رهبری ، قزوین ، اجرایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.