شبکه فرانس24 هدف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از برگزاری انتخابات زودهنگام را کسب قدرت عمل بیشتر در چهارمین دوره نخست وزیری خود قلمداد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، این شبکه تلویزیونی گزارش داد قرار است انتخابات جدیدی در اسرائیل برگزار شود. این انتخابات زودهنگام روز هفدهم مارس آینده برگزار خواهد شد. این اتفاقات پیامد زورآزمایی بنیامین نتانیاهوست. نخست وزیر اسرائیل می خواهد پس از اخراج دو نفر از وزرای منتقدش به آرای عمومی مراجعه کند. این دو وزیر، یائیر لاپید و تزیپی لیونی هستند.

گزارش می‌افزاید: به این ترتیب، پارلمان اسرائیل طرح تقدیمی حزب نتانیاهو در خصوص انحلال نوزدهمین کنست را تصویب کرد. تا زمان برگزاری انتخابات جدید، کنست همچنان قادر خواهد بود قانون تصویب کند. قرار بود پارلمان کنونی اسرائیل تا 2017 ادامه داشته باشد. تزیپی لیونی، وزیر دادگستری و یائیر لاپید، وزیر دارایی اسرائیل و هر دو از میانه روها و منتقدانی بودند که اخراج شدند. با این انتخابات، نخست وزیر اسرائیل از شر متحدان سابقش که بیش از حد منتقد شده بودند خلاص می شود و امیدوار است در چهارمین دوره نخست وزیری اش قدرت عمل بیشتری داشته باشد. نتانیاهو اعلام کرد انتخابات پیش رو پاسخ به این سوال خواهد بود که چه کسی اسرائیل را برای مقابله با چالش های عظیمی که در انتظارش است اداره خواهد کرد. امنیت، اقتصاد و مسائل سرزمینی این چالش های بزرگ هستند.

نتانیاهو باید بیش از پیش به سمت راستگرایان حرکت کند و با احزاب ارتدوکس افراطی متحد شود و با راستگرایان تندرو همچنان بسازد. این ها به شهرکسازی های همه جانبه در سرزمین های فلسطینی تمایل دارند. اما در بین چپ گرایان و میانه رو ها برخی ها تلاش می کنند نتانیاهو به اکثریت دست نیابد. لیونی، نتانیاهو را نخست وزیری بسیار ترسو قلمداد کرد. ایزاک هرزوگ رئیس حزب کارگر نیز گفت: این پایان سالهای وحشتناک رهبری بنیامین نتانیاهو است و ما همه تلاش خود را برای ایجاد امید و تغییر در اسرائیل به کار خواهیم گرفت.

در پایان این گزارش آمده است: نتانیاهو با فروپاشاندن دولتش و تصمیم برای برگزاری انتخابات جدید خطر بزرگی را به جان خریده است. روز هفدهم مارس، روز همه پرسی در خصوص نتانیاهو خواهد بود و پیروزی وی در این همه پرسی تضمین شده  نیست.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار