حداکثر یک پنجم تخت‌های بیمارستانی در اختیار بخش خصوصی بوده و چهار پنجم بقیه در اختیار بخش دولتی است و باید دنبال پیدا کردن دلایل این وضعیت باشیم.

داوود رضایی‌منش دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،‌ اظهار داشت: بخش خصوصی با مشکلات زیادی روبرو است که تامین هزینه‌های خود، مهمترین مشکل محسوب می‌شود.

وی گفت: بخش خصوصی مجبور است که به دلیل هزینه‌های بالای اداره بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، این هزینه‌ها را از مردم دریافت کند و در واقع این موضوع چندان غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد.

رضایی منش با بیان این که توزیع تخت‌های بیمارستانی در بخش دولتی و خصوصی فاصله زیادی با هم دارند، تاکید کرد: با توجه به شواهد موجود، حداکثر یک پنجم تخت‌های بیمارستانی در اختیار بخش خصوصی بوده و چهار پنجم بقیه در اختیار بخش دولتی است و باید دنبال پیدا کردن دلایل این وضعیت نامتوازن باشیم.

وی یادآور شد: با توجه به عملکرد مناسب بخش خصوصی در بسیاری از موارد در مقابل عملکرد ضعیف برخی از مراکز درمانی در بخش دولتی، به طور قطع باید سهم بخش خصوصی از تخت های بیمارستانی و سایر امکانات افزایش یابد که  البته پیش بینی می‌شود این موضوع به تدریج اتفاق بیافتد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار