باب کورکر تاکید که سنا در سال آینده میلادی، بطور حتم نقش مؤثرتری در ارتباط با مذاکرات هسته ای ایران، ایفا خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، " باب کورکر" سناتور جمهوریخواه که به احتمال قوی سال آینده ریاست کمیته روابط خارجی سنا را بر عهده خواهد گرفت، روز چهارشنبه در نشستی در واشنگتن در ارتباط با سیاست خارجی آمریکا صحبت کرد.

وی در حاشیه این نشست در گفتگو با شبکه  صدای آمریکا ابراز اطمینان کرد که سنا در سال آینده میلادی، بطور حتم نقش مؤثرتری در سیاست خارجی ایالات متحده، از جمله در ارتباط با ایران، ایفا خواهد کرد.

سناتور کورکر همچنین گفت "کنگره برای کمک در مذاکرات (هسته‌ای با ایران) نقش و مسئولیتی دارد، که باید انجام دهد. ما برای درک و تشخیص نقش مناسب کنگره، برای آن که به تقویت موضعمان در مذاکرات بیانجامد، با دولت و دیگران در تماس و گفتگوی مستمر هستیم."

این سناتور جمهوریخواه در ادامه افزود "هرچند که دولت مایل نیست کنگره نقشی در این مورد داشته باشد، ولی مواردی وجود دارد که من معتقدم می‌توانیم برای تقویت موضعمان انجام دهیم، و بطور حتم ما این کار را در کنگره انجام خواهیم داد."


ایران و شش قدرت جهانی موسوم به گروه ۱+۵ در تلاش هستند تا پیش از 10  تیر ماه سال آینده (۳۰ ژوئن ۲۰۱۵) به یک توافق جامع و نهایی بر سر برنامه ‌هسته‌ای ایران دست یابند. 

در پی پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای اواسط آبان ماه و به دست گرفتن کنترل سنا، و با توجه به آن که نمایندگان جمهوریخواه پیش از آن در مجلس نمایندگان نیز اکثریت کرسی‌ها را در اختیار خود داشتند، برخی بر این باور هستند که ممکن است سیاست خارجی آمریکا، به ویژه در قبال پرونده هسته‌ای ایران، دستخوش تغییراتی شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار