یک کارشناس امور سیاسی آمریکایی در گزارشی نوشت توافق هسته‌ای با ایران سیاست خارجی آمریکا را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "جیمز کارویل" کارشناس شبکه خبری فاکس نیوز طی تحلیلی که در نشریه "هیل" درباره  تاثیرات توافق هسته‌ای با ایران در سیاست های خارجی آمریکا نوشت: اگر ایران و آمریکا به توافقی هسته‌ای برسند، آنگاه  در سیاست آمریکا تغییرات بزرگی روی خواهد داد.
 
نویسنده این مطلب معتقد است وقوع توافق هسته‌ای به طور اساسی تغییراتی را در مناظره‌های سیاسی انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا ایجاد خواهد کرد و قطعا این موضوع یکی از پر بحث‌ترین موارد در مناظره‌ها خواهد بود.
 
 وی خمچنین پیش بینی کرد که در صورت توافق هسته‌ای با ایران، آشکارا لابی اسرائیل، نومحافظه کاران و شاید عربستان سعودی و حزب تی‌پارتی در صف مخالفان قدرتمند این  امر قرار گیرند.
 
نویسنده خاطر نشان در انتها نوشت: دستیابی به  هرگونه توافق هسته‌ای با ایران بی‌شک از نظر واشنگتن معامله‌ای دشوار خواهد بود به طوری که این مسئله باعث نبرد مخالفان توافق هسته‌ای در لابی یهودیان آمریکایی و  نیز مخالفت قابل پیش‌بینی محافظه کاران با این مسئله خواهد شد اما تاثیر توافق هسته‌ای بر سیاست خارجی و مناظره‌های سیاسی آمریکا عظیم خواهند بود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار