این هفته حاشیه‌های پزشکی به سوژه‌هایی همچون گرانی برخی داروهای وارداتی، پرستارانی که به جای خدمت رسانی به بیمار به نوشتن مشغول هستند، پرداخته است.

گزارش‌های میدانی خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، حاکی از آن است برخی بیمارستان های دولتی فاقد تجهیزات کافی برای انجام آزمایش های غربالگری قبل از بارداری و ژنتیک هستند و برخی از بیمارستان ها که این تجهیزات را دارند با بیمه ها قرارداد ندارند به همین علت افرادی که باید این آزمایش های را انجام دهند باید به بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی بروند و چون حمایت بیمه ها در بیمارستان های خصوصی کم است در نتیجه بیمار هزینه بیشتری را باید پرداخت کند.

پرستارانی که به جای خدمت به بیماران مشغول نوشتن هستند

این روزها برخی از پرستاران گلایه دارند که به جای خدمت به بیماران مشغول نوشتن هستند چراکه از پرستاران برای کارهای اعتبار بخشی و مستند سازی استفاده می شود و این افراد به جای خدمت رسانی به بیمار مجبور به نوشتن می شوند.
میرزا بیگی معاون وزیر بهداشت در این خصوص گفت : در این مورد بحث شده و مشکل در آینده برطرف خواهد شد.

علت جمع آوری داروی دیکلوفناک

بر اساس ابلاغیه سازمان غذا و دارو به داروخانه یک بخش از داروهای دیکلوفناک باید از داروخانه ها جمع آوری شود.
پیرصالحی معاون داروی سازمان غذا و دارو در این خصوص به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت : به علت بالا بودن میزان ماده نگهدارنده در یک سری از داروهای تولید شده دیکلوفناک ، ابلاغیه جمع آوری این سری داروها به داروخانه ها ارسال شد.

سلول های بنیادی سرگردان و کمبود کیت اچ ال ای

بر اساس گزارش های خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، این روزها بسیاری افراد برای کمک به بیماران سرطانی به بانک سلول های بنیادی بیمارستان شریعتی مراجعه می کنند اما کیت لازم برای تبدیل خون مراجعین به سلول های بنیادی وجود ندارد.
در همین راستا حریرچی معاون وزیر بهداشت گفت : این مشکل را پیگیری خواهد کرد و بودجه لازم برای تامین این کیت ها وازیر می شود.

علت گرانی برخی داروهای وارداتی مشخص شد

پیامک های مخاطبان "حاشیه ها پزشکی" حاکی از گرانی برخی دارو ها بود که در این خصوص پیرصالحی معاون داروی سازمان غذا و دارو به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت : این داروها وارداتی بوده و مشابه داخلی دارند به همین علت بیمه ها حمایت کمتری را از آن ها دارند.

برای ارتباط با حاشیه های پزشکی می توانید از سامانه پیامکی 10002030 یا رایانامه dr2030@yjc.ir استفاده کنید.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۳
بسیاری از پرونده نویسها نیز عملا انجام نمی شود .وفقط نوشته می شود یعنی با این تعداد پرسنل نمی شود انجام داد ویا بسیاری از پرسنل قدیمی نیز زیر بار نمی روند.اینها همه بماند دستورات مختلف پزشکان که عملا کار خودرا به دوش پرسنل می اندازند.مثلا کاردان وکارشناس ببهوشی در کشورهای دیگر آموزش داده می شود تا نیازی نباشد پزشک بیهوشی از بالای سر بیمار در حال جراحی تکان بخورد اما در کشور ما بک پزشک بیهوشی بعضا چهار بيمار را در چهار اتاق عمل ببهوش می کند وبه دست تکنسینها می سپارد وخود در راهرو قدم می زند در حالیکه چه بسیار پزشکان متخصص در جامعه با مشکل پیدا کردن دکتر مواجه اند.خوب این کاردان چگونه می تواند کار ذاتی خودرا انجام دهدویا از کاردانهای اتاق عمل عملا به عنوان کمک جراح استفاده تا کلیه حق العمل جراحی به یک جراح برسد .درحالیکه هیچ حقی به کاردان داده نمی شود وگاه پرسنل زیر سوال می روند که چرا وظایفی را که اصلا جزئ وظایفشان نیست به خوبی بلد نیستند در صورتی که کمک جراح می بایست حتما یک جراح باشد نه یک کاردان یا یک کارشناس این نمونه کوچکی از ایرادات نظام درمانی ماست.توخود حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل
آخرین اخبار