مروری بر عملکرد داوران در نیم فصل اول لیگ فوتبال؛

حضور داوران نسبت به گذشته کیفیت بهتری داشته است

قضاوت در فوتبال یکی از حساس‌ترین مسائل فوتبالی است و از نگاه برخی از کارشناسان، داوری این فصل کیفیت بهتری داشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با توجه به اینکه قضاوت داوری در بازی‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان کار دشواری است در ادامه عملکرد داوران را بررسی خواهیم کرد و از این رو نظر چند پیشکسوت داوری را جویا شدیم تا آنها نظر خود را درباره قضاوت داوران بازگو کنند.

*خوشخوان: عملکرد کمیته داوران در نیم فصل اول بازی‌های لیگ برتر خوب وموفق بود

حمید خوشخوان عنوان کرد: به نظر من عملکرد داوران در نیم فصل اول بازی‌ها بسیار خوب بود.

 وی ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال دارد داوران جوان اشتباهاتی داشته باشند ولی این موضوع روی قضاوت آنها تاثیری نخواهد داشت.

وی بیان کرد: عملکرد کمیته داوران بسیار قابل قبول است و آنها توانستندکه قضاوت مناسبی را در بازی‌های لیگ برتر انجام بدهند.

*خسروی: به نظر من قضاوت داوران خوب و قابل قبول بوده است

علی خسروی گفت: به نظر من داوری کار سختی است ولی قضاوت‌های امسال نیم فصل اول بازی‌های لیگ برتر نسبت به سال‌های گذشته قابل قبول تر بوده است.

وی عنوان کرد: داوران همیشه خوب بوده‌اند و بهتر است داوران که قشر مهم جامعه فوتبال هستند بیشتر مورد توجه قرار بگیرند ولی در کل قضاوت خوب داوران را تایید می کنم.

*سیار: عملکرد داوران را باید فرد به فرد بررسی کرد


پرویز سیار گفت:هیچ‌گاه عملکرد داوران را به طور دسته جمعی نمی‌توان قضاوت کرد چرا که عملکرد آنها باید فرد به فرد مورد بررسی قرار بگیرد.

 پرویز سیار عنوان کرد: به نظر من قضاوت درباره عملکرد داوران به صورت دسته جمعی درست نیست چرا که هر داور  عملکرد جداگانه ای دارد.

وی تصریح کرد: این گونه قضاوت‌های کلی برای جامعه داوری مناسب نیست چرا که هر داور در هر بازی عملکرد خاص خودش را دارد و نمی‌توان همه داوران را به صورت یک جا مورد بررسی قرار داد.

پیشکسوت داوری افزود: در کل قضاوت داوران به صورتی است که در بین 50-60 داور معمولا 10 نفر از داوران عملکرد فوق‌العاده و ممتازی دارند چرا که آنها با شرف و شجاعت کامل قضاوت داوری خود را براساس قانون انجام می‌دهند و از کسی ترس ندارند.

وی بیان کرد: اما به طور متوسط حدود 40 نفر از داوران قضاوت شان به گونه‌ای که نه سیخ بسوزد نه کباب است و به نظر من قضاوت این داوران براساس قانون درست نیست به همین خاطر درباره عملکرد داوران به صورت جمعی نمی ‌توانم نظر خود را بیان کنم .

*فنایی: جوانگرایی یکی از عوامل پیشرفت در داوری است


کارشناس داوری گفت:در هر صورت داوران جوان دچار اشتباهاتی می‌شوند ولی اشتباهات آنان از روی جوان بودن و حساسیت بالای بازی‌ها است.

محمد فنایی بیان کرد: وضعیت عملکرد داوری نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است و یکی از عواملی که باعث این پیشرفت است وجود داوران جوان جدید است.

وی افزود: جوانگرایی در عرصه داوری کار خوبی بود که توسط کمیته داوران صورت گرفت و این جوانان می‌توانند تجربیات زیادی را نیز برای قضاوت در بازی‌ها بدست آورند.

وی عنوان کرد: در هر صورت داوران در نیم اول بازی‌های لیگ برتر بی اشتباه نبوده‌اند ولی مطمئنا این اشتباهات به خاطر جوان بودن و فشار زیاد بازی‌ها است که باعث می‌شود داوران بعضی از اوقات قضاوت نادرستی را انجام دهند.

فنایی تصریح کرد: به نظر من اشتباهات در داوری وجود داشته ولی این داوران جدید هم باید با حضور در بازی‌ها و قضاوت‌هایشان تجربه کسب کنند و پا به پای داوران با تجربه حرکت کنند.

وی افزود: بهتر است که برای ناظرین همانند داوران کلاس‌های توجیهی گذاشته شود تا یک هماهنگی بین داوران و ناظرین بوجود بیاید تا آنها بتوانند عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: داوران ، نگاهها ، عملکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار