معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه انسان ، راه و خودرو سه عامل اصلی بروز معضلات ترافیکی است ،گفت: فقر فرهنگی ، ضعف قوانین ، مشکلات هندسی ، مشکلات طراحی . شیب طولی و عرضی ، شعاع قوص و پیچ ، خم ها از جمله موارد موثر در نقش انسان و راه است .

هاشمی تشکری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به افزایش روزافزون تعداد وسایل نقلیه و سفرهای درون شهری در پایتخت، تصریح کرد :‌بر این اساس و به منظور ساماندهی ترافیک، توجه به خط کشی های معابر به عنوان مهم‌ترین زبان هدایت در فرهنگ ترافیک، امری ضروری است که از جانب شهروندان می بایست مورد توجه قرار گیرد.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه عدم حرکت خودروها بین خطوط ، تجاوز خودرو و موتور سیکلت به به گذرگاه  عابر ، نردد عابران از عرض خیابان و عدم استفاده از گذرگاه عابر پیاده و ورودهای غیر مجاز به محل های ممنوعه و توقف در این محل ها  از جمله مواردی است که در شهر با انها مواجهه هستیم .

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین چالش ها در حوزه ترافیک، عدم آموزش صحیح رانندگی و رعایت قوانین از سوی شهروندان است، اظهارکرد: شهرداری تهران به این جمع بندی رسیده که مردم باید با نظم و انضباط قوانین ترافیکی را رعایت کنند که این مهم تنها در سایه اصلاح زیرساخت ها و آموزش فرهنگ ترافیکی به شهروندان محقق خواهد شد.
 
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه استفاده از خط سفید به عنوان زبان هدایتگر ترافیکی و اصلاح المان های ترافیکی در برنامه 5ساله دوم شهرداری مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: براساس آن تمام خطوط ترافیکی پایتخت اصلاح و زیرساخت های مناسب برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی فراهم می شود که بر این اساس خط کشی های جدید در محل های مورد نیاز و خط ایست در تقاطع های دارای حق تقدم و هماهنگ سازی تابلوها و خط‏کشی ها و امحای خط کشی های قدیمی در محل های غیر ضرور از جمله اقداماتی محسوب می شوند که در این حوزه در حال انجام است .

به گفته تشکری هاشمی خط‏‌کشی معابر، خط قرمز قانون و مبنای قانونمندی شهروندان است و رعایت حریم آن باید با پشتوانه محکم قانونی و نظارتی مورد حمایت قرار گرفته و بی توجهی به خط کشی برای متخلفان هزینه داشته باشد.

وی تصریح کرد : اصلاح گذرگاه های عرضی از لحاظ کیفیت و نوع خط کشی، پیوستگی خطوط عرضی در محل پیاده روها، رفع انسداد در گذرگاه های عرضی، ساماندهی پیاده راه ها و هدایت عابران پیاده نیز از دیگر اقداماتی است که مورد توجه ویژه مدیریت شهری قرار دارد. و از ابتدای شهریور ماه سال جاری تاکنون اقدام به ساماندهی معابر شهری کرده است .
 
وی با اشاره به این که نوع رانندگی و رفتارهای ترافیکی شهروندان، نمایانگر سبک زندگی آن‌ها و معرّف میزان توسعه یافتگی جامعه است، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از اختلال در جریان ترافیک شهر، مرتبط با فقر فرهنگی است و فرهنگ‏سازی و ارائه آموزش‌های فراگیر با استفاده از قالب‌های فرهنگی و هنری در تمامی عرصه‌ها و بسترهای اجتماعی، باعث کاهش حجم ترافیک، رعایت حقوق متقابل رانندگان و عابران پیاده و نیز رانندگی اصولی و رفتارهای منطقی در سطح شهر می شود.

معاون شهردار تهران بر استفاده از رنگ های استاندارد، درخشندگی خطوط و قابل رؤیت بودن آن ها،در اجرای انظیاط بخشی ترافیکی ناکید کرد و گفت : پدیده لغزندگی و سیاه شدگی خطوط از جمله مشکلات خط کشی ها محسوب می شوند، از اینرو برای تمامی خط کشی ها  در مناطق 22 گانه از خط کشی گرم استفاده می شود . اکنون به منظور بالا بردن کیفیت اجرای خط کشی در معابر شهری، با هماهنگی پژوهشکده پلیمر  نمونه خاصی از پوشش پلیمری مورد استفاده قرار گرفته که در صورت موفقیت آمیز بودن اجرای آزمایشی این نمونه جدید در چند معبر شهری، اجرای آن را به کل شهر گسترش خواهیم داد و امیدواریم به زودی شاهد تحولات مثبتی در این زمینه باشیم که هم به زیبایی شهر و هم به ایمنی شهروندان کمک خواهد کرد.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمشید جباری
۱۴:۳۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
باسلام خدمت مهندس هاشمی چند سوال داشتم درصورت امکان راهنمای کنید 1ایاجانبازی شغل هست یانه اگرنیست چراسازمان تاکسیرانی هفت ماه کارتبدل ماشین اینجانب روبجرم جانبازبودن کارتبدل رو مسدودکرد
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۰۳:۵۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
سلام جناب اقای تشکری بنده یکی از ساکنان کوچه خرداد در پیاده رو خیابان 17شهریور شمالی حدفاصل میدان شهدا تا میدان امام حسین که هم مورد ظلم وستم قرار گرفته ایم هم منتظر اتوبوس برقی جهت رفت وامد درخیابان مذکور را داریم. اقای مهندس اینجانب ادم مزاحمی نیستم فقط یک خواهش دارم ازشما زحمت کشیده یک شخص فهیم و مورد اعتماد به پشت اداده برق منطقه اعزام نمایید تا مشکلات ماساکنین کوچه خرداد که برای دسترسی باید به اجبار از کوچه های تنگ و باریک بوسیله میانبرد از طریق کوچه بلبل به شفیعی و بعد از کوچه های تنگ یادشده خارج شویم ما محکوم شدیم به بن بست 3 کوچه بن بست این محله از محله هایبسیار شلوغ با بافت قدیمی که همسایه همش درحال بازسازی خانه های خود میباشند و واقعا کوچه ها برای رفت وامد ماشینهای امدا د از قبیل ماشین اتش نشانی و امبولانس پیش بینی نشده و با عرض معذرت این تصمیم گیری عجولانه و غیر کارشناسی صورت گرفته است با تشکر تهرانی
آخرین اخبار