مربی و داور بین‌المللی ژیمناستیک کشورمان گفت: لیست داوران ژیمناستیک المپیک ریو مهر ماه سال آینده اعلام می‌شود، در صورت حضورم در این لیست به افتخار بزرگی دست پیدا می‌کنیم.

طاهر علوی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، بیان داشت: انتخابات کنفدراسیون ژیمناستیک در کشور قطر برگزار خواهد شد که هر فدراسیون می‌تواند 5 نفر را اعزام نماید و در حال رقابت با کشورهای عربی هستیم تا بتوانیم در کنفدراسیون نفوذ نماییم.

وی در خصوص مزایای عضو شدن در کنفدراسیون اظهار داشت: با به عضویت درآمدن کنفدراسیون می‌توان جلوی برخی ناداوری‌ها و تعصبات میزبانی را گرفت، چه بسا که در مسابقات به دلیل ناداوری، ورزشکارانمان از کسب مدال بازماندند، همچنین بارایزنی‌ها، می توانیم برنامه‌های آموزشی، کلاس‌های داوری، مربیگری و سمینارهای علمی، شرکت و سطح ژیمناستیک کشورمان را افزایش دهیم.

مربی ژیمناستیک هنری افزود: پیست نهایی داوران ژیمناستیک برای المپیک 2016 ریو، در مهر ماه سال آینده اعلام می‌شود و در صورت انتخاب شدن برای داوری، این اتفاق را می‌توان یک افتخار بزرگ برای مردم کشورمان دانست، چرا که این رقابت‌ها، بزرگترین رویداد جهان می‌باشد.

علوی گفت: بوچر داور آمریکایی در بازی‌های آسیایی اینچئون نفرات ما را مورد بررسی قرار داد و احتمال اینکه در لیست باشیم وجود دارد و برای کسب این نفرات باید در چند مسابقه بین‌المللی و جهانی را قضاوت کنیم تا به نمره مورد نظر دست یابیم و من نیز خودم به صورت شخصی هزینه‌های حضور در چندین مسابقه را متقبل شدم.

وی در ادامه تصریح داشت: در یک دوره 6 کشور از 57 کشور آسیایی بودند که تا بتوانند برای داوری المپیک ورودی لازم را کسب نمایند و با اینکه هزینه‌ آن بسیار بالا بود اما توانستم در این دوره حضور و نمره خوبی را اخذ نمایم و متاسفانه هیچ حمایت مالی از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک صورت نگرفته و حتی شاید از حضور یک فرد، که با هزینه شخص خود در تلاش است تا به عنوان یک ایرانی به قضاوت جهانی بنشیند اطلاعی نداشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار