عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق تاکید کرد، کنفرانس بروکسل دستاوردهای جدید و خوبی برای عراق در جنگ علیه گروه تروریستی داعش به همراه خواهد داشت و توضیح داد که طی آن کشورهای جدیدی به ائتلاف بین المللی اضافه خواهند شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ هلال السهلانی، عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق امروز چهارشنبه تاکید کرد کنفرانس بروکسل  دستاوردهای جدید و خوبی برای عراق در جنگ علیه گروه تروریستی داعش به همراه خواهد داشت و توضیح داد که طی آن کشورهای جدیدی به ائتلاف بین المللی اضافه خواهند شد.

السهلانی در مصاحبه با "الغد پرس" گفت: مشارکت هیئت بلندپایه عراق در کنفرانس مبارزه با تروریسم در بروکسل، مسئله ای بسیار مهم است؛ بویژه آنکه عراق، دوره‌ای سخت و شرایط امنیتی-اقتصادی دشواری را پشت سر می‌گذارد.

وی افزود: شرکت در این گونه کنفرانس‌ها به هدف ایجاد هماهنگی بالا با تمام کشورهای جهان، صورت می‌گیرد؛ بویژه آنکه نخست وزیر و وزیر امور خارجه در این کنفرانس، پرونده کنونی عراق را مطرح می‌سازند و چه بسا از کشورهای حاضر در آن، خواستار حمایت‌های امنیتی و اقتصادی در این مرحله حساس شوند.

السهلانی ادامه داد: این کنفرانس دستاوردهای مثبتی برای عراق به همراه خواهد داشت و ممکن است طی آن کشورهای جدیدی جهت حمله به گروه تروریستی داعش و نابودی آن به ائتلاف بین المللی بپیوندند.

گفتنی است، نخست وزیر عراق، حیدر العبادی، دیروز عصر پایتخت عراق را جهت حضور در کنفرانس مبارزه با تروریسم به مقصد بروکسل ترک کرد این اولین سفر اروپایی او پس از تصدی پست نخست وزیری عراق محسوب می شود.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار