روزنامه هاآرتص نوشت نخست وزیر اسرائیل می‌داند انتخابات نشان خواهد داد که آیا وی صلاحیت دور چهارم نخست وزیری را داراست یا خیر.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، این روزنامه اسرائیلی امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم یوسی ورتر نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل سه شنبه شب مبارزات انتخابات خود را با یک پیام تلویزیونی آغاز کرد. وی در این سخنان به تفصیل درباره دشمنان خود در کابینه ای مملو از وزرایی که به وی توهین و بر ضد وی توطئه کرده اند سخن گفت. 

وی یعیر لاپید، وزیر دارایی و تزیپی لیونی، وزیر دادگستری خود را که دو مقام بلند پایه در احزاب ائتلاف بودند برکنار کرد. این کابینه‌ای نبود که نتانیاهو می‌خواست. لاپید و لیونی مانند خاری در چشم نتانیاهو بودند و وی نیز برای آنها همین گونه بود.

ابتدا نتانیاهو حمله کرد و آنها دفاع کردند. این در حالیست که شبکه های تلویزیونی دو و ده اسرائیل نظرسنجی هایی را منتشر کردند که نشان می داد بسیاری از اسرائیلی ها نتانیاهو را در سقوط کابینه مقصر می دانند و بسیاری نیز برگزاری انتخابات را کاری بیهوده می دانند. مردم اسرائیل درک نمی کنند که چرا با گذشت فقط دو سال از انتخابات قبلی و با وجود مشکلاتی که دارند، باید انتخابات دیگری برگزار شود.

نتانیاهو سه شنبه شب گفت هر کس که کابینه ای قوی، با ثبات و کارآمد می خواهد باید به حزب لیکود رای دهد. وی می داند که مسئله اصلی در این انتخابات این است که آیا سرانجام صلاحیت دور چهارم نخست وزیری را خواهد داشت یا خیر. 

در خاتمه این مقاله آمده است، نتانیاهو یک مشکل دارد و آن این است که در مبارزات انتخاباتی چیزی برای ارائه ندارد. توافق هسته‌ای ایران به زودی امضا می‌شود، حماس شکست نخورده است. اقتصاد، همانطور که خودش گفت به علت عملکرد لاپید دچار مشکل شده است. اقدامات تروریستی از سر گرفته شده است. اروپا برضد اسرائیل شده است، روابط با رئیس جمهور آمریکا به شدت کاهش یافته است و فرایند صلح نیز با مانع مواجه شده است.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار