مديرکل بازرسي ويژه سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليد کنندگان گفت: در شش ماهه اول امسال ، حدود 81 هزار و 239 مورد بازرسي از واحدهاي توليد، عرضه و پخش اقلام لبني در سراسر کشور انجام شد که منجر به تشکيل 2 هزار و 46 پرونده تخلف صاحبان اين واحدها شده است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا سيد مجتبي قاسمي به جرايم صادر شده براي اين تعداد متخلف اشاره کرد و افزود: جرائم ريالي براي متهمان اين تعداد پرونده 9 ميليارد و 260 ميليون و 43 هزار ريال بوده است.

قاسمي به تعداد پرونده تخلفاتي رسيدگي شده مربوط به واحدهاي توليدي اشاره و اضافه کرد: بر اين اساس براي 7 واحد توليدي متخلف پرونده تخلفاتي به ارزش 1 ميليارد و 851 ميليون و 28 هزار ريال تشکيل و به تعزيرات حکومتي استانها در سراسر کشور ارسال شده است.

وي همچنين جرايم ريالي واحدهاي توزيع کننده مواد لبني در سطح کشور را در اين مدت بيش از 4 ميليارد ريال ذکر کرد.

به گفته قاسمي در 6 ماهه نخست سال ، ارزش پرونده هاي متشکله براي 2030 واحد متخلف صنفي عرضه کننده اقلام لبني در سراسر کشور  2 ميليارد و 521 ميليون و 336 هزار و 339 ريال بوده است.  
قاسمي تصريح کرد: حدود 20 درصد ارزش کل پرونده هاي تخلفاتي مربوط به واحدهاي توليدکننده ، 53 درصد مربوط به شرکتهاي توزيع کننده و بقيه مربوط به واحدهاي صنفي عرضه کننده در استانهاي کشور بوده است.

وي تعداد  شکايات دريافتي در باره تخلفات لبني در شش ماهه اول سال را 3 هزار و 27 مورد تماس ذکر کرد و گفت : از  اين تعداد شکايت، تاکنون حدود 2 هزار و 726 آن مورد رسيدگي قرار گرفته است.

قاسمي با تاکيد بر اينکه اين شکايت ها در حال طي کردن پروسه کارشناسي است خاطر نشان کرد : در اين بررسيها ، 2 هزار و 726 مورد شکايت بررسي و براي 574 واحد صنفي متخلف لبني پرونده تخلفاتي به ارزش 272 ميليون و 572 هزار و 369  ريال تشکيل و به مراجع قانوني براي رسيدگي ارسال شده است.

مدير کل بازرسي ويژه سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليد کنندگان درباره ساماندهي قيمت عرضه شيرخام با توجه به مباحث مطروحه در ماههاي گذشته از سوي دامداران و اعتراض به عدم اجرايي شدن نرخ تعيين شده از سوي ستاد تنظيم بازار ازجانب واحدهاي توليدکننده اذعان داشت : طرح خريد تضميني شيرخام ازجانب سازمان تعاون روستايي براي عملياتي شدن نرخ خريد ياد شده به اجرا درآمده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مصرف ، تولید ، بورس ، حمایت ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار