سخنگویی از اجرای طرح غربا لگری اوتیسم در21 استان کشور تا پایان سال 93 خبر داد وگفت : در سال 1392 حدود 25 هزار کودک در این طرح غربالگری شدند.

یحیی سخنگویی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت : متاسفانه تعداد مبتلایان به اوتیسم در سطح کشو رو به افزایش است که اگر مداخلات به موقع بر روی این افراد انجام پذیرد می توانند وارد مدارس عادی شوند.

وی افزود: سازمان بهزیستی کشور برنامه آموزشی کشوری را در خصوص بیماری اوتیسم توسط متخصصصان  به مرحله اجرا در آورد تا با تشخیص و مداخله به هنگام بتواند از ورود آنها به مدارس استثنایی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: در سال 1392 ، 25 هزار کودک 2 تا 5 سال درطرح  غربال گری اوتیسم مورد  تشخیص و مداخله به هنگام قرار گرفتند که امیدواریم بتوانیم این طرح را تا پایان سال 1393 در 21 استان کشور اجرایی کنیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، خاطر نشان کرد : انتظار داریم با مداخله به هنگام کودکان مستعد را شناسایی ،تا به این وسیله  بتوانیم آنها را به صورت مطلوب به مدارس وارد کنیم که در این راستا اعتبارات لازم برای آموزش و غربالگری در نظر گرفته شده و آموزش‌های لازم در این زمینه انجام گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار