وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از خشونت جریان های افراطی اسلام‌نما، اجلاس وزرای اطلاع رسانی را تلاشی در این جهت اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای در جمع خبرنگاران بیان کرد: چهره مخدوش و نامطلوبی که گروه های خشونت گرا و افراطی از اسلام ارائه کرده‌اند باید پاک شود.

وی افزود: باید با اینگونه اقدامات خشونت بار که به اسم اسلام انجام می‌شود و رسانه‌های غربی هم در حال دامن زدن به آنها هستند، مقابله کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: ما باید چهره منور اسلام را آن طور که هست به جهان نشان دهیم.

جنتی گفت: عنوان "همگرایی رسانه‌ای برای صلح و آرامش در جهان اسلام" را جمهوری اسلامی برای دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی انتخاب کرده  کشور ایران برای صلح و آرامش در جهان اسلام تلاش می کند و عقیده دارد با همفکری و همگرایی اولین گام در جهت رسیدن به این مهم را بر می‌دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این اجلاس بیشتر در حوزه‌ رسانه و مقامات مسئول کشورهای مختلف در حوزه‌های سیاسی است،‌ این کشورها باید تلاش کنند بر مسائل و چالش‌های داخلی خود فائق آیند و در مقابل گروه‌های تروریستی و عناصر افراطی و خشونت‌گرا، اختلافات سیاسی و فر‌قه‌ای و مذهبی خود را کنار بگذارند و در کنار هم برای مقابله به چالش‌هایی که دنیای اسلام با آن درگیر است تلاش کنند.

جنتی تصریح کرد: در اجلاس گذشته سازمان کنفرانس اسلامی، عضویت سوریه به حالت تعلیق درآمده است و این کشور تا اطلاع ثانوی عضو این سازمان نیست. کشوری که میزبان کشورهای کنفرانس اسلامی در این اجلاس باشد باید از رویه‌ای که آغاز شده است حمایت و پیروی کند.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی نمی توانست اقدامی خارج از آن مجموعه انجام دهد، ما میزبان کشورهای سازمان همکاری اسلامی هستیم و ملزم به تصمیماتی که سازمان در گذشته گرفته است.

وی با ابراز امیدواری از پیوستن سوریه در آینده نزدیک به سازمان کنفرانس اسلامی گفت: امیدورم سوریه به‌عنوان یکی از کشورهای مهم اسلامی و یکی از اعضای مهم سازمان کنفرانس اسلامی مجددا به جمع این کشورها بپیوندد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اعزام عمره گذاران به عربستان گفت: بر خلاف سال های گذشته که اصولا تا پایان ماه صفر اصلا به عمره گزاران ایرانی اجازه سفر به عربستان داده نمی شد امسال و شاید از فردا، برنامه اعزام عمره گزاران به عربستان سعودی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: عربستان در سال گذشته هم به خصوص در مراسم حج، همکاری بسیار خوبی را با جمهوری اسلامی داشت، در سایر زمینه ها هم به هرحال ما دو همسایه ای هستیم که هر دو علاقمندیم تا حسن روابط داشته باشیم و امیدواریم که همه کشورهای اسلامی بتوانند در کنار همدیگر از ظرفیت های خودشان به نحو مطلوب در جهت اهداف بلندی که داریم، استفاده کنند.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار