القدس العربی نوشت: پیش بینی می شود به مناسبت اربعین امام حسین (ع) 800 هزار زائر ایرانی به کربلا بروند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی؛ این روزنامه در شماره امروز خود با درج مطلبی به قلم مصطفی عبیدی نوشت: مسئولان محلی استان واسط عراق اعلام کردند نخستین گروه زائران ایرانی که حدود سه هزار نفر هستند از طریق گذرگاه مرزی "زرباطیه" وارد عراق شدند.

"ترکی الغنیماوی" معاون رئیس شورای استان واسط گفت: اداره های مربوطه تمامی تدابیر لازم را برای ارائه خدمات به زائران ایرانی در طول مسیر بین واسط و کربلا اتخاذ کردند بنابراین آستانه حسینیه نیز 30 اتوبوس بزرگ برای تسهیل حمل و نقل زائران به عتبات مقدسه فرستاده است.  

این منبع تصریح کرد: حسن دانایی فر سفیر ایران در عراق در سفیر اخیر خود به استان واسط اعلام کرده بود نزدیک به 700 هزار زائر ایرانی آماده هستند برای مراسم اربعین حسینی از طریق گذرگاه "زرباطیه" وارد عراق شوند.

"عادل الموسوی" معاون امور مالی و خدماتی استان کربلا گفت:"برای تسهیل ورود زائران ایرانی به کربلا هماهنگی های لازم با حج و زیارت این کشور صورت گرفته است".

وی افزود: به منظور هماهنگی و فراهم کردن مایحتاج لازم تمامی زائران ایرانی که پیش بینی می شود شمار آنها به 800 هزار نفر برسد، نشستی با هئیت حج و زیارت ایران داشتیم همچنین مقامات محلی متعهد شدند زائران را در مدارس و مکانهای مسقف نزدیک شهر کربلا اسکان دهند بنابراین وزارت حمل و نقل نیز خودروی های دو طبقه را برای انتقال زائران برای زیارت در نظر گرفته است.

"ریاض نعمه السلمان" رئیس آیین های مذهبی و دسته های عزادری آستانه حسینیه و عباسیه گفت: شمار دسته های خدماتی و عزاداری که از دیگر استانها عراق وارد کربلا شدند به 2900 هیئت می رسند.

وی خاطرنشان کرد: این هیئت ها به مناسبت اربعین حسینی از تمامی استانهای کربلا برای ارائه خدمات به زائران وارد کربلا می شوند و علاوه بر این نیز 50 هیئت از کشورهای عربی، خارجی و اسلامی وارد کربلا خواهند شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار