دادرس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کمبود گازخانگی و تجاری بردوش جایگاه‌های سی ان جی/قطع ناگهانی گاز خسارات جبران‌ناپذیری به جایگاه‌دارن وارد می کند

رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی ان جی گفت: با قطع ناگهانی گاز جایگاهها خسارات جبران ناپذیری به این بخش وارد می شود به طوری که شرایط ایمنی جایگاهها زیر سوال می رود و عملا جایگاه داران دچار سردرگمی می شوند.

اردشیر دادرس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص افت فشار گاز در جایگاههای سی ان جی اظهار داشت: از هفته پیش بنا به دلایلی جایگاهها با افت فشار گاز مواجه شدند و جایگاه‌ها از مدار سرویس خارج شدند در حالیکه در دنیا چنین اتفاقی در جایگاههای سی ان جی همزمان با افت فشار رخ نمی دهد.
 
وی تصریح کرد: با قطع ناگهانی گاز جایگاهها خسارات جبران ناپذیری به این بخش وارد می شود به طوری که شرایط ایمنی جایگاهها زیر سوال می رود و عملا جایگاه‌داران دچار سردرگمی می شوند این درحالی است که امروزه در دنیا با استفاده از روشها و تکنولوژی‌های جدید اقدام به ذخیره سازی سوخت در جایگاهها می کنند.
 
رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی ان جی ادامه داد: متاسفانه در ایران شرکت ملی  گاز ایران  بدون اطلاع قبلی فشار گازCNG  جایگاه ها را کاهش و در برخی از جایگاه ها قطع  می کند در صورتی که فشار گاز جایگاه ها کاهش یابد کمپرسورها پاسخ گوی نیاز ها نیست.
 
رییس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی تاکید کرد: طبق ماده 25 توسعه فضای کسب و کار شرکت ملی گاز ایران باید به تعداد روزهای قطع گاز به جایگاهداران خسارت پرداخت کند.
 
وی  با بیان اینکه  گاز CNG جایگاه داران در اولویت قرار دارد ،افزود: در حال حاضرگازCNG کارخانجات صنعتی درون شهری را باید سهیمه بندی شود.

عدم استفاده از روشهای جدید تکنولوژی سبب قطعی گاز جایگاههای سی ان جی می شود

رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی ان جی اظهار داشت: عدم استفاده از روشهای جدید تکنولوژی روز دنیا در تامین گاز مصارف خانگی و تجاری و صنعتی باعث قطعی گاز در جایگاهها می شود.
 
وی یادآور شد: با فرارسیدن فصول سرد سال و قطعی گازبسته حمایتی  جایگاههای سی ان جی به ریاضت مبدل شده است.
 
دادرس تاکید کرد: عدم کارمزد پایه برای جایگاهها با بیان نمودن توجیه پذیرنبودن اقتصادی این بخش، پرداخت نکردن مالیات برارزش افزوده، عدم انعقاد قرارداد با شرکت ملی گاز ایران، عدم دریافت ضمانت حقوقی جایگاهها، کاهش زمان بازپرداخت قبوض از یک ماه به 5 روز باعث بی انگیزگی و دلسردی سرمایه گذاران در این صنعت شده است .
 
وزارت کشور عملا کاری در رابطه بازرسی ادواری و تست مخازن انجام نداده است
 
دادرس افزود: سالهاست که بازرسی ادواری و تست مخازن CNG برعهده وزارت کشور است اما عملا در این زمینه کاری انجام نشده است.
 
وی افزود: ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت پیشنهادی در این زمینه به معاونت اجرایی رئیس جمهور ارائه کرده و قرار بر این شده تا طبق پیشنهاد ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت و نظر معاونت اجرایی رئیس جمهور، بحث بازرسی ادواری و تست مخازن CNG از وزارت کشور به وزارت نفت انتقال پیدا کند.
 
رئیس انجمن صنفی صنعت CNG در پاسخ به اینکه پیشنهاد این انجمن برای بازرسی ادواری مخازن CNG چیست، گفت: پیشنهاد ما این است که اینکار به شهرداری ها یا وزارت صنایع و معادن داده شود اما نظر ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت این است که کار بازرسی و تست مخازن CNG خودروها باید در مجموعه وزارت نفت انجام شود و اجرایی شدن این پیشنهاد در حال پیگیری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار