رکن‌آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پتانسیل مبارزه با صهیونیست‌ها در کرانه باختری بیشتر از غزه است

سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به وجود پایگاه‌های اجتماعی جریان مقاومت از گروه‌های مختلف در کرانه باختری گفت: تعداد این پایگاه‌ها بیشتر از غزه است و توان مبارزاتی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

"غضنفر رکن‌آبادی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وجود پایگاه‌های اجتماعی جریان مقاومت اسلامی از  گروه‌های مختلف در کرانه باختری اظهار داشت: حضور این پایگاه‌ها و بیشتر بودن تعدادشان نسبت به غزه پتانسیل کرانه باختری را بالا برده است، اما برای اینکه کرانه از حیث تسلیحاتی به اندازه غزه برسد، نیازمند یک فاصله زمانی است و این یک تفاوت بین غزه و کرانه باختری، از حیث توان نظامی  و رویارویی با صهیونیست‌ها است.
 
سفیر سابق ایران در لبنان، با  اشاره به جنگ 51 روزه غزه، و عواملی که بعد از آن خیلی بارز و برجسته‌ خود را نشان داد، از حضور فعال و گسترده مردم کرانه باختری در راهپیمایی و اعلام همبستگی با مردم غزه نام برد و افزود:  به قتل رساندن دو نفر از اسرائیلی‌ها که طی یک حرکت مسلحانه‌ شکل گرفت‌، یک اقدام بسیار مهم‌ و آغازگر اقدامات مسلحانه بود و این موضوع با توجه به اهمیت و جایگاهی که کرانه در فلسطین دارد، دارای اهمیت بسیار زیادی است.
 
رکن آبادی تصریح کرد: این موضوع در مقابل سیاست همیشگی‌ رژیم صهیونیستی که یهودی سازی قدس و کل فلسطین است انجام شد. چنانچه رژیم صهیونیستی در راستای این یهودی سازی، در هفته‌ جاری بحث یهودی بودن دولت اسرائیل را تصویب کرد.
 
 سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به اینکه بعد از جنگ 51 روزه  رژیم صهیونیستی با چالشی اساسی روبرو شد، و ازطرفی مردم بیت‌المقدس و کرانه هم به صورت عام  اعلام کردند،  تا آزادی کامل قدس به مبارزه ادامه می‌دهیم، اظهار داشت: با توجه به این مسئله‌ طبیعی است که اسرائیلی‌ها در پی شکست سنگینی که بنا بر اعتراف خودشان در جنگ 51 روزه متحمل شدند، برای جلوگیری از تحقق خواسته مردم فلسطین به طور کلی، و مردم کرانه به طور خاص، دست به اقدامات پیش دستانه بزنند.
 
رکن آبادی در ادامه به سابقه‌ تاریخی یهودی سازی در قدس پرداخت و گفت: یهودی سازی در قدس به قبل از سال 1948 که سال تاسیس این رژیم جعلی است بر می‌گردد، و قبل از این سال‌ها همواره موضوع تخریب مسجد القصی و ایجاد بنای هیکل بر روی آن مورد تاکید و پیگیری بوده است.
 
سفیر سابق ایران در لبنان سابقه‌ ایجاد بنای هیکل را در سال ‌975 قبل از میلاد عنوان و تصریح کرد: در طول تاریخ و از زمانی که این معبد در زمان حضرت سلیمان در سال 975 قبل از میلاد بنا شد، و بعد از آنکه طی چند مرحله ‌و مخصوصا بعد از لشکر کشی بابلی‌ها این معبد و بنای هیکل‌ ویران شد، همواره از سال 60 میلادی به بعد موضوع‌ یهودی سازی به عنوان یک الویت اساسی‌ دنبال شده تا بنای هیکل‌ مجدد ساخته شود.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: در کنار تلاش‌ها برای ساخت بنای هیکل‌ تمرکز به یهودی بودن اسرائیل هم در کنار این موضوع دنبال شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار