نمایندگان صندوق تامین اجتماعی را مکلف کردند کارگزاران و پیمانکاران حقیقی و افراد حقوقی و سایر افرادی که به عنوان کارگر یا هر عنوان دیگر طرف قرارداد مخابرات روستایی بوده و هستند تحت پوشش بیمه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان در ادامه برسی طرح الحاق موادی به بخشی از طرح الحاق موادی از تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با پیشنهاد جمعی از نمایندگان در مورد بیمه کارگزاران مخابرات روستایی موافقت کردند.

براین اساس، صندوق تامین اجتماعی موظف شد کارگزاران و پیمانکاران حقیقی و افراد حقوقی و سایر افرادی که به عنوان کارگر یا تحت هر عنوان دیگر طرف قرارداد مخابرات روستایی بوده و است، را پس از واریز حق بیمه سهم کارگر توسط کارگزار و پیمانکار و تا زمان فروش سهام مدیریتی براساس قانون تامین اجتماعی و قانون کار تحت پوشش بیمه قرار دهند.
 
در هر صورت وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی ملزم به رفع مشکلات اجرای بند 64 قانون بودجه سال 91 کل کشور مرتبط با کارگزاران مخابرات روستایی هستند و شرکت متولی یعنی شرکت مخابرات ایران مکلف به استقرار بیمه و قرارداد مستقیم با کارگران، پیمانکاران و کارگزاران روستایی تا زمان بازنشستگی طبق شرایط و ضوابط مقرر در قانون کار است. رعایت شرایط و ضوابط مقرر در قانون کار مانع از استمرار حق بیمه موضوع این بند نمی‌شود.
 
این پیشنهاد با 119 رای موافق، 15 رای مخالف و 11 ممتنع به تصویب مجلس رسید.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: نمایندگان ، صندوق ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار