شورای آتلانتیک امروز سه شنبه نشستی را با حضور کارشناسان بین المللی با عنوان "موفقیت یا تمدید: پیامدهای روابط آمریکا و اروپا با ایران" با هدف بررسی گفتگوهای هسته ای ایران و پیامدهای آن در واشنگتن برگزار کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، انتظارات درباره توافق ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد بعلاوه آلمان درباره دستیابی به توافقی درخصوص عناصر کلیدی یک توافقنامه جامع هسته ای بالا رفته است. کسب یک موفقیت می تواند به شکلی قابل توجه شانس همکاری اروپا و آمریکا را با ایران در برخورد با دیگر چالش های منطقه به ویژه تهدید گروه داعش بالا ببرد و بازرگانان غربی را به تلاش برای امضای توافقنامه های جدید با ایران وادارد. 

سخنرانان در این نشست درباره پیامدهای دستیابی به یک توافق یا تمدید احتمالی مذاکرات بر روابط اقتصادی و سیاسی با ایران گفتگو کردند. 

آنها همچنین درباره پیامدهای احتمالی نتیجه انتخابات میان دوره ای سنای آمریکا بر توافقنامه با ایران و تاثیری که احتمالا این توافق بر تعدیل تحریم های ایران دارد، اظهارنظر کردند.

گروه موسوم به "نیروی ضربت ایران" به ریاست استوارت ایی آیزناستات دیپلمات و وکیل آمریکایی به دنبال ارائه یک تحلیل جامع از دورنمای سیاسی ایران، نقش این کشور در منطقه و جهان و یافتن مبنایی برای بهبود روابط با غرب است. 

کلیفورد کوپچان رئیس گروه یوراسیا، کورنلیوس آدبائر دستیار برنامه اروپا در بنیاد بین المللی صلح کارنگی، اریک فراری حقوقدان از سخنرانان این نشست بودند و باربارا سالوین استاد بلندپایه مرکز جنوب آسیا در شورای آتلانتیک نیز در این میزگرد حضور داشت.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار