یکی از مقامات ارشد ائتلاف معارضان سوری گفتگوی مستقیم با دولت سوریه را به منظور پایان دادن به بحران در این کشور خواستار شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، یکی از مقامات ارشد اپوزیسیون سوریه به منظور پایان دادن به بحران در این کشور عربی گفتگوی مستقیم با دولت "بشار اسد"، رئیس جمهور سوریه را خواستار شده است.

خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه (۱۱ آذر) به نقل از احمد معاذ الخطیب، رهبر سابق اپوزیسون موسوم به "ائتلاف ملی سوریه" اعلام کرد: "این به نفع مردم سوریه است که ما یک بار برای همیشه گرد هم آییم و برای نجات مردم از این درد و رنج راه حلی پیدا کنیم."

خطیب در تاریخ یکم اردیبهشت ۱۳۹۲ در اعتراض به محدودیت‎های سازمانی این ائتلاف مورد حمایت خارج استعفا داد. بعد از استعفای خطیب، "جورج صبره" به عنوان رئیس گروه مخالفان دولت سوریه انتخاب شد.

به رغم درخواست‌های قبلی گروه‎‌های مخالف مبنی بر استعفای فوری اسد، این چهره سرشناس اپوزیسیون تصریح کرد هرگونه توافق احتمالی در مذاکرات منوط به آن است که اسد به طور موقت در قدرت باقی بماند.

وی افزود: "ما می‌خواهیم این معضل را حل کنیم زیرا این معضل هم اکنون گریبان‌گیر یکایک مردم سوریه است؛ رژیم، اپوزیسیون و مردم [از این معضل] رنج می‌برند."

خطیب گفت: "البته اسد باید از قدرت کناره‌گیری کند. اما این ایده که اختیارات وی در زمان مشخصی پایان یابد، ایده‌ای معقول است."

نمایندگان دولت سوریه و اپوزیسیون تحت حمایت خارج آخرین مذاکرات خود را در قالب "کنفرانس ژنو ۲ در مورد سوریه" در شهر مونترو سوئیس در تاریخ دوم بهمن برگزار کردند. هدف از این مذاکرات یافتن راه‌حلی سیاسی درباره بحران سوریه بود.

گروه‌های مخالف و حامیان غربی آنان بر کناره‌گیری اسد از قدرت و تشکیل دولت انتقالی اصرار می‌‌ورزند. دمشق ضمن رد این درخواست می‌گوید ائتلاف تحت حمایت خارج، نماینده مخالفان سوریه نیست.

سوریه از سال ۲۰۱۱ میلادی صحنه درگیری و خشونت‌های مرگبار است. بر اساس گزارش‌ها، در جریان خشونت‌های گروه‌های تکفیری تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر کشته شده‌اند.

گفته می‌شود قدرت‌های غربی و متحدان منطقه‌ای آنان به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از پیکار‌جویان فعال در سوریه حمایت می‌کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار