عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:‌ تدوین استراتژی صنعتی و طرح آمایش سرزمینی از ضروریات حائز اهمیتی محسوب می‌شود که می‌طلبد توجه هر چه بیشتری به آن مبذول شود.

حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به توانمندی‌های ایران اسلامی در ابعاد گوناگون افزود: بسیاری از کشورهای دنیا با وجوئد عدم برخورداری از ظرفیت‌های کشوری چون ایران اما جهش‌های قابل توجهی در عرصه صنعتی پشت سر گذاشته‌اند که چنین امری با لحاظ کردن و تدوین استراتژی صنعتی محقق شده است.

وی در ادامه افزود: در کشور ما، متاسفانه به دلیل نبودن استراتژی صنعتی و طرح آمایش سرزمینی، علی رغم سرمایه گذاری فراوان تعطیل شده است و 70درصد از صنایعی که ایجاد شده به صورت راکد مانده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه عنوان کرد:‌ کشوری همچون کره جنوبی، در حوزه‌های گوناگون همچون کشتی سازی، فولاد پترو شیمی، خودروسازی و...به قطب برجسته‌ای در دنیا مبدل شده و این مهم بی شک با تدوین استراتژی صنعتی و برنامه ریزی مدون و اصولی و نقشه راه جامع در عرصه صنعت و تولید از سوی کشور مذکور محقق شده و در صورتی که چنین نقشه‌ راه و استراتژی صنعتی در ایران عزیز اسلامی و متناسب با نیازها و ظرفیت‌ها تدوین شود قادر خواهیم بود در بسیاری صنایع همچون پترو شیمی، نفت، معدن و صنایع دستی به برندی جهانی مبدل شویم.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: موارد فوق طرح آمایش سرزمینی و استراتژی صنعتی در گذشته نیز با وزرای صنعت و معدن وقت مطرح شده و امید آن داریم با عزمی راسخ و مدیریتی جهادی طرح‌های مورد اشاره که از ضروریات مبرم کشور محسوب می‌‌شود به صورت جدی عملیاتی و به مرحله اجرا گذاشته شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: استراتژی ، گروسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار